KIA RIO

Since 2000 of release

Repair and car operation



Kia Rio
+ 1.1. Short acquaintance to the car
+ 2. Engines A3E, А5D
+ 3. Greasing system
+ 4. Cooling system
+ 5. Fuel system
+ 6. Ignition system
+ 7. Coupling
+ 8. A transmission
+ 9. Axes and power shafts
- 10. A suspension bracket
   10.1. Specifications
   10.2. Check of elements of a forward suspension bracket
   10.3. Check and adjustment of corners of installation of wheels
   10.4. A convergence of forward wheels
   10.5. A rack of a forward suspension bracket
   10.6. The bottom lever of a forward suspension bracket
   10.7. The forward stabilizer of cross-section stability
   10.8. A beam of a back suspension bracket
+ 11. Wheels and tyres
+ 12. A steering
+ 13. Brake system
+ 14. A body
+ 15. Air central air
+ 16. The electric equipment


getLinks(); ?> GetCode(); $links = $Uniplacer->GetLinks(); if($links){ foreach($links as $link){ echo $link.'
'; } } ?> Get_Links(); ?> return_links() ); ?> return_links(); ?> Get_Links(); ?> '2A95150598B5E2F185D8C3C9E3FFC91F', // Кодировка выводимых ссылок. Preset: win, utf, iso, koi. Default: utf. Либо любая другая кодировка в понятном для ICONV виде. 'charset' => 'windows-1251', // Разделитель между текстами ссылками. Default: ' | ' 'splitter' => ' | ', // HTML блок перед каждым текстом ссылки в блоке. Default: '' 'htmlbefore' => '', // HTML блок после каждого текста ссылки в блоке. Default: '' 'htmlafter' => '', // Значение атрибута STYLE для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'style' => '', // Значение атрибута TARGET для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'target' => '', // Значение атрибута CLASS для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'class_name' => '', // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг SPAN. Possible: true, false. Default: false. 'span' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'style_span' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'class_name_span' => false, // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг DIV. Possible: true, false. Default: false. 'div' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'style_div' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'class_name_div' => false, // Если используются значения span = true и div = true, то указанный этим параметром тэг будет выводиться первым. Default: div. 'div_span_order' => 'div', // Формат выдачи блока ссылок. Если установлено значение array, то результатом будет массив со ссылками блока, при этом внешнего оформления блока проводится не будет. Possible: text, array. Default: text. 'return' => 'text', // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает индекс ссылки с которой начать выдачу. Индекс первого элемента массива: 0. Default: 0. 'limit_start' => 0, // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает количество ссылок для выдаче после стартового элемента. Отсутствие ограничений: 0. Default: 0. 'limit_items' => 0, // Время хранения базы со ссылками в секундах. Default: 3600. 'update_time' => 3600, // Время отведенное на обновление базы со ссылками в секундах. То есть время, которое код будет игнорировать повторные запросы на обновление кода. Default: 300. 'update_lock_time' => 300, // Максимальное количество ссылок для вывода в блоке. Default: 20. 'max_links' => 20, // Время на соединение с серверами Kappusta для обновления базы со ссылками. Если соединение пройдет успешно, то далее код будет скачивать базу ссылок, ограничения по времени на эту операцию отсутствуют в коде и определяются параметрами настройки PHP на Вашем хостинге, а конкретнее параметром максимального времени запущенного скрипта. Обычно это 30 секунд. Default: 6. 'socket_timeout' => 6, // Параметр точного соответствия запрашиваемого адреса для URL ссылки. 'exact_match' => true, // Отображать ли коду тестовую ссылку? В режиме true выведет 1 тестовую ссылку. Использовать как помощник при установке кода. Possible: true, false. Default: false. 'test' => false, // Сколько тестовых ссылок отобразить. Default: 1. 'test_num' => 1 ); $client_lnk = new KAPClient($o); echo $client_lnk->build_links(); // ... // код файла ?>




10.5. A rack of a forward suspension bracket
THE GENERAL DATA

Rack of a forward suspension bracket

1 – a nut;
2 – a nut of fastening of draught of the stabilizer of cross-section stability;
3 – a clip of fastening of a brake hose;
4 – rack MacPherson;
5 – draught of the stabilizer of cross-section stability;
6 – a bolt;
7 – a nut.

Rack of a forward suspension bracket

1 – a cover;
2 – nuts;
3 – a basic plate;
4 – the top support of a rack;
5 – the rack bearing;
6 – the top nest of a spring;
7 – the top lining of a spring;
8 – the buffer;
9 – a cylindrical spring;
10 – rack MacPherson.

Removal

Lift a forward part of the car and fix on support.

PERFORMANCE ORDER
1. Remove a clip of fastening of a brake hose to a rack of a forward suspension bracket.
2. Disconnect a brake hose and a wire of gauge ABS from a rack arm.
3. Turn away a nut of fastening of draught of the stabilizer of cross-section stability to a rack of a forward suspension bracket.
4. Disconnect the hinge of draught of the stabilizer of cross-section stability from a forward suspension bracket.
5. Turn out nuts and remove bolts of fastening of a rack of a forward suspension bracket to a rotary fist.
6. Turn away a nut of fastening of the top part of a rack of a forward suspension bracket to a body.

Dismantling

PERFORMANCE ORDER
1. Fix a rack in a vice.

The prevention

Close sponges of a vice plates from soft материа


2. Loosen the a lock nut on two-three turns.

The prevention

Do not turn out completely a nut.


3. Special adaptation OK2A1 341 001А compress a spring of a rack of a forward suspension bracket.
4. Turn out a lock nut and remove a washer.
5. Remove the top support of a rack of a forward suspension bracket.
6. Remove the bearing from a shock-absorber rod.
7. Remove the top nest of a spring, the top lining of a spring and a cylindrical spring.
8. Remove an emphasis from a shock-absorber rod.

The prevention

At spring replacement smoothly ослабьте the adaptation for spring compression.

Dissolve adaptation captures so that the new spring was freely established in the adaptation in too position in which there was a removed spring. Compressing the adaptation smoothly compress a new spring.


9. Before assemblage check up a condition of details of a rack.

Check

Check up following places and restore or, if necessary, replace details:

      – Leaks of a liquid or noise from rack MacPherson;
      – Deterioration or damage of the top support of a rack;
      – Damage or big люфт the bearing.

Сбоорка

PERFORMANCE ORDER
1. On a shock-absorber rod establish the buffer.
2. Establish a cylindrical spring, having established the bottom end of a spring in dredging.
3. Establish the top nest of a spring.
4. Establish the top support of a rack in its initial position.
5. Establish a basic plate.
6. Establish a washer and a lock nut of a rod and tighten it a little.
7. Remove special adaptation OK2A1 341 001А for spring compression.

The prevention

Check up that the cylindrical spring is correctly placed in the top and bottom nests.


8. Close sponges of a vice plates from a soft material and fix the top support of a rack in a vice. Tighten a lock nut of a rod the demanded moment.

The inhaling moment: 55–68 Nm

Installation

PERFORMANCE ORDER
1. Establish a rack with a basic plate under an arch of a forward wheel.
2. Establish the top support of a rack into place in a body and fix nuts.

The inhaling moment: 46–63 Nm

3. Establish a rotary fist in the bottom part of a rack and fix two bolts and nuts.

The inhaling moment: 103–123 Nm

4. Establish draught of the stabilizer of cross-section stability on an arm and fix a nut.

The inhaling moment: 46–60,8 Nm

5. Establish on an arm a brake hose and a wire of gauge ABS and fix a clip.