KIA RIO

Since 2000 of release

Repair and car operation



Kia Rio
+ 1.1. Short acquaintance to the car
+ 2. Engines A3E, А5D
+ 3. Greasing system
+ 4. Cooling system
+ 5. Fuel system
+ 6. Ignition system
+ 7. Coupling
+ 8. A transmission
+ 9. Axes and power shafts
- 10. A suspension bracket
   10.1. Specifications
   10.2. Check of elements of a forward suspension bracket
   10.3. Check and adjustment of corners of installation of wheels
   10.4. A convergence of forward wheels
   10.5. A rack of a forward suspension bracket
   10.6. The bottom lever of a forward suspension bracket
   10.7. The forward stabilizer of cross-section stability
   10.8. A beam of a back suspension bracket
+ 11. Wheels and tyres
+ 12. A steering
+ 13. Brake system
+ 14. A body
+ 15. Air central air
+ 16. The electric equipment


getLinks(); ?> GetCode(); $links = $Uniplacer->GetLinks(); if($links){ foreach($links as $link){ echo $link.'
'; } } ?> Get_Links(); ?> return_links() ); ?> return_links(); ?> Get_Links(); ?> '2A95150598B5E2F185D8C3C9E3FFC91F', // Кодировка выводимых ссылок. Preset: win, utf, iso, koi. Default: utf. Либо любая другая кодировка в понятном для ICONV виде. 'charset' => 'windows-1251', // Разделитель между текстами ссылками. Default: ' | ' 'splitter' => ' | ', // HTML блок перед каждым текстом ссылки в блоке. Default: '' 'htmlbefore' => '', // HTML блок после каждого текста ссылки в блоке. Default: '' 'htmlafter' => '', // Значение атрибута STYLE для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'style' => '', // Значение атрибута TARGET для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'target' => '', // Значение атрибута CLASS для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'class_name' => '', // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг SPAN. Possible: true, false. Default: false. 'span' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'style_span' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'class_name_span' => false, // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг DIV. Possible: true, false. Default: false. 'div' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'style_div' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'class_name_div' => false, // Если используются значения span = true и div = true, то указанный этим параметром тэг будет выводиться первым. Default: div. 'div_span_order' => 'div', // Формат выдачи блока ссылок. Если установлено значение array, то результатом будет массив со ссылками блока, при этом внешнего оформления блока проводится не будет. Possible: text, array. Default: text. 'return' => 'text', // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает индекс ссылки с которой начать выдачу. Индекс первого элемента массива: 0. Default: 0. 'limit_start' => 0, // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает количество ссылок для выдаче после стартового элемента. Отсутствие ограничений: 0. Default: 0. 'limit_items' => 0, // Время хранения базы со ссылками в секундах. Default: 3600. 'update_time' => 3600, // Время отведенное на обновление базы со ссылками в секундах. То есть время, которое код будет игнорировать повторные запросы на обновление кода. Default: 300. 'update_lock_time' => 300, // Максимальное количество ссылок для вывода в блоке. Default: 20. 'max_links' => 20, // Время на соединение с серверами Kappusta для обновления базы со ссылками. Если соединение пройдет успешно, то далее код будет скачивать базу ссылок, ограничения по времени на эту операцию отсутствуют в коде и определяются параметрами настройки PHP на Вашем хостинге, а конкретнее параметром максимального времени запущенного скрипта. Обычно это 30 секунд. Default: 6. 'socket_timeout' => 6, // Параметр точного соответствия запрашиваемого адреса для URL ссылки. 'exact_match' => true, // Отображать ли коду тестовую ссылку? В режиме true выведет 1 тестовую ссылку. Использовать как помощник при установке кода. Possible: true, false. Default: false. 'test' => false, // Сколько тестовых ссылок отобразить. Default: 1. 'test_num' => 1 ); $client_lnk = new KAPClient($o); echo $client_lnk->build_links(); // ... // код файла ?>




10.8. A beam of a back suspension bracket
THE GENERAL DATA

Elements of a back suspension bracket

1 – a support;
2 – a rubber support of a spring;
3 – a beam of a back suspension bracket;
4 – a cylindrical spring;
5 – the shock-absorber;
6 – draught of indemnification of lateral moving of a beam of a back suspension bracket;
7 – an arm of forward fastening of a beam of a back suspension bracket.

Removal

PERFORMANCE ORDER
1. Lift a back part of the car and fix on support.
2. Remove a wheel.
3. Establish a jack under a beam of a back suspension bracket and raise a beam a little.
4. Turn out a bolt of the bottom fastening of the shock-absorber.
5. Lower a jack and remove a cylindrical spring.
6. Turn away a connecting nut and disconnect a back brake hose from a tube, then release it from an arm.

The prevention

For an exception of hit of a dirt and prevention вытекания a brake liquid close a brake hose and a tube suitable stoppers.


7. Remove a clip of fastening of a brake hose.
8. Disconnect a flexible brake hose from a beam of a back suspension bracket.
9. Disconnect a cable of a lay brake from a beam of a back suspension bracket.

10. Turn on on four nuts from each party and remove from a beam of a back suspension bracket of an axis with brake mechanisms.

11. Turn out a bolt of fastening of draught of indemnification of lateral moving of a beam of a back suspension bracket to a beam.
12. Turn away a nut and take bolts of fastening of forward parts of longitudinal levers of a beam of a back suspension bracket to arms. Turn out bolts of fastening of arms to a body.
13. Turn away a nut and take a bolt of fastening of draught of indemnification of lateral moving of a beam of a back suspension bracket to an arm.
14. Turn out a bolt of fastening of draught of indemnification of lateral moving of a beam of a back suspension bracket to a beam and remove draught.

The prevention

Be careful not to damage a cable of a lay brake.


15. Remove a beam of a back suspension bracket.
16. Turn out a bolt of the top fastening of the shock-absorber.
17. Remove the top support of a cylindrical spring.
18. Special adaptation OK670 990 АА0 squeeze out plugs from a forward part of longitudinal levers of a beam of a back suspension bracket.

Check

Check up details of a back suspension bracket on absence of damages or deformation and, if necessary, replace them.

Installation

PERFORMANCE ORDER
1. Establish the plug opposite to an aperture in a forward part of longitudinal levers of a beam of a back suspension bracket and special adaptation OK670 990 АА0 запрессуйте it.

The prevention

The label on the plug should be directed to a forward part of the car. For investment of installation of the plug preliminary grease with its soap water or lubricant.


2. Establish a support of the top part of a cylindrical spring.

The inhaling moment: 36–54 Nm

3. Screw a bolt of the top fastening of the shock-absorber.

The inhaling moment: 46–57 Nm

4. Establish forward parts of longitudinal levers of a beam of a back suspension bracket in arms and fix bolts and nuts, but do not tighten them definitively.
5. Establish arms on a body and fix their bolts.
6. Establish draught of indemnification of lateral moving of a beam of a back suspension bracket on a body and fix it.

The inhaling moment: 78–98 Nm

7. Establish draught of indemnification of lateral moving of a beam of a back suspension bracket on a beam and fix it.

The inhaling moment: 78–98 Nm

8. Tighten bolts and nuts of fastening of forward parts of longitudinal levers of a beam of a back suspension bracket to arms the demanded moments.

The inhaling moment: 54–68 Nm

9. Tighten bolts of fastening of arms to a body.

The inhaling moment: 98–118 Nm

10. Establish axes with brake mechanisms and fix them.

The inhaling moment: 43–61 Nm

11. Establish an arm of a cable of a lay brake and fix it on a beam.

The inhaling moment: 19–26 Nm

12. Establish a flexible brake hose on a beam.
13. Fix a clip a flexible brake hose.

14. Connect a brake hose and a brake tube.

The inhaling moment: 13–23 Nm

15. Lower a back beam a little and establish cylindrical springs.

16. A jack raise a back beam and screw a bolt of the bottom fastening of the shock-absorber.

The inhaling moment: 78–98 Nm