KIA RIO

Since 2000 of release

Repair and car operation



Kia Rio
+ 1.1. Short acquaintance to the car
+ 2. Engines A3E, А5D
+ 3. Greasing system
+ 4. Cooling system
+ 5. Fuel system
+ 6. Ignition system
+ 7. Coupling
+ 8. A transmission
+ 9. Axes and power shafts
+ 10. A suspension bracket
+ 11. Wheels and tyres
- 12. A steering
   12.1. Specifications
   12.2. A steering without the hydraulic amplifier
   12.3. Check of the helmsman management without the hydraulic amplifier
   12.4. A steering column without the hydraulic amplifier
   12.5. A steering with the hydraulic amplifier
   12.6. Check of pressure of a liquid in hydraulic system
   12.7. Check of effort of turn of a steering wheel
   12.8. Check of level of a liquid
   12.9. Prorolling of hydraulic system of the amplifier of a steering
   12.10. A belt of a drive of the pump of the amplifier of a steering
   12.11. Steering transfer with the steering amplifier
   12.12. The pump of the amplifier of a steering
+ 13. Brake system
+ 14. A body
+ 15. Air central air
+ 16. The electric equipment


getLinks(); ?> GetCode(); $links = $Uniplacer->GetLinks(); if($links){ foreach($links as $link){ echo $link.'
'; } } ?> Get_Links(); ?> return_links() ); ?> return_links(); ?> Get_Links(); ?> '2A95150598B5E2F185D8C3C9E3FFC91F', // Кодировка выводимых ссылок. Preset: win, utf, iso, koi. Default: utf. Либо любая другая кодировка в понятном для ICONV виде. 'charset' => 'windows-1251', // Разделитель между текстами ссылками. Default: ' | ' 'splitter' => ' | ', // HTML блок перед каждым текстом ссылки в блоке. Default: '' 'htmlbefore' => '', // HTML блок после каждого текста ссылки в блоке. Default: '' 'htmlafter' => '', // Значение атрибута STYLE для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'style' => '', // Значение атрибута TARGET для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'target' => '', // Значение атрибута CLASS для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'class_name' => '', // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг SPAN. Possible: true, false. Default: false. 'span' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'style_span' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'class_name_span' => false, // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг DIV. Possible: true, false. Default: false. 'div' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'style_div' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'class_name_div' => false, // Если используются значения span = true и div = true, то указанный этим параметром тэг будет выводиться первым. Default: div. 'div_span_order' => 'div', // Формат выдачи блока ссылок. Если установлено значение array, то результатом будет массив со ссылками блока, при этом внешнего оформления блока проводится не будет. Possible: text, array. Default: text. 'return' => 'text', // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает индекс ссылки с которой начать выдачу. Индекс первого элемента массива: 0. Default: 0. 'limit_start' => 0, // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает количество ссылок для выдаче после стартового элемента. Отсутствие ограничений: 0. Default: 0. 'limit_items' => 0, // Время хранения базы со ссылками в секундах. Default: 3600. 'update_time' => 3600, // Время отведенное на обновление базы со ссылками в секундах. То есть время, которое код будет игнорировать повторные запросы на обновление кода. Default: 300. 'update_lock_time' => 300, // Максимальное количество ссылок для вывода в блоке. Default: 20. 'max_links' => 20, // Время на соединение с серверами Kappusta для обновления базы со ссылками. Если соединение пройдет успешно, то далее код будет скачивать базу ссылок, ограничения по времени на эту операцию отсутствуют в коде и определяются параметрами настройки PHP на Вашем хостинге, а конкретнее параметром максимального времени запущенного скрипта. Обычно это 30 секунд. Default: 6. 'socket_timeout' => 6, // Параметр точного соответствия запрашиваемого адреса для URL ссылки. 'exact_match' => true, // Отображать ли коду тестовую ссылку? В режиме true выведет 1 тестовую ссылку. Использовать как помощник при установке кода. Possible: true, false. Default: false. 'test' => false, // Сколько тестовых ссылок отобразить. Default: 1. 'test_num' => 1 ); $client_lnk = new KAPClient($o); echo $client_lnk->build_links(); // ... // код файла ?>




12.4. A steering column without the hydraulic amplifier
THE GENERAL DATA

Steering column

1 – the button of inclusion of a sound signal;
2 – a washer and a nut;
3 – a steering wheel;
4 – a casing of a steering column;
5 – the combined switch;
6 – the ignition lock;
7 – a steering column in gathering;
8 – the universal hinge;
9 – a coupling bolt;
10 – a dustproof cover;
11 – an intermediate shaft;
12 – an adjusting plate.

Removal

PERFORMANCE ORDER
1. Disconnect a wire from the negative plug of the storage battery.
2. Establish forward wheels for rectilinear movement.
3. Turn out bolts and remove the button of inclusion of a sound signal from a steering wheel.
4. Disconnect an electric socket from the switch of a sound signal.
5. Put combination labels on a steering shaft and a steering wheel for correct repeated installation.
6. Turn out a lock nut and remove a spring ring from an end face of a steering shaft.
7. A stripper remove a steering wheel. After removal of a steering wheel from a shaft pass through it wires.

The prevention

Do not remove a steering wheel striking a hammer on a shaft end face. It will lead to damage of bearings and shaft carvings.


8. Turn out three bottom screws and remove casings of a steering column.
9. Turn out two bottom nuts of fastening of an arm of a steering column.

10. Turn out three screws of fastening of the combined switch.
11. Disconnect an electric socket from the combined switch
12. Shifting on a steering column remove the combined switch.
13. Turn out the top bolts of fastening of a steering column.
14. Disconnect an electric socket from the ignition lock.
15. A chisel make a groove for a screw-driver in a head of bolts of fastening of the lock of ignition.
16. A screw-driver turn out bolts of fastening of the lock of ignition.

The prevention

Fix a steering shaft in a vice which sponges are closed by brass plates.


17. Turn out a coupling bolt of the universal hinge.
18. Turn out two bottom nuts of fastening of an arm of a steering column.
19. Remove a steering column from the car.
20. Remove an adjusting plate and a dustproof cover.
21. Turn out a coupling bolt of fastening of an intermediate shaft.

Check

Check up a steering shaft and a column on absence of deformation, damages and cracks and, if necessary, replace the damaged details.

Installation

PERFORMANCE ORDER

1. Screw a coupling bolt of fastening of an intermediate shaft.

The inhaling moment: 17–26 Nm

2. Establish an adjusting plate and a dustproof cover.

The inhaling moment: 5,8–8,8 Nm

3. Screw a coupling bolt of the universal hinge.

The inhaling moment: 17–26 Nm

4. Establish the universal hinge of a steering column in an intermediate shaft and fix a bolt, having tightened it by hand.
5. Screw the top bolt of fastening of a steering column.

The inhaling moment: 16–22 Nm

6. For installation of a steering column move it in a direction of a steering shaft. The backlash between a bolt of fastening of the bottom part of a steering column and an arm should not exceed 0,5 mm.

The inhaling moment: 18–26 Nm

7. Tighten a bolt of fastening of an intermediate shaft.

The inhaling moment: 17–26 Nm

8. Will put the lock of ignition and fix bolts, having tightened them till the moment of cutting of heads of bolts.
9. Connect to the ignition lock an electric socket.

10. Establish the combined switch on a steering column.

11. Connect to the combined switch an electric socket.
12. Tighten a bolt of fastening of the combined switch.
13. Establish an arm.
14. Establish the top and bottom casings of a steering column.
15. According to earlier put labels establish a steering wheel.

16. Establish a spring ring and screw a lock nut.

The inhaling moment: 39–49 Nm

17. Establish the button of a sound signal.
18. Connect a wire to the negative plug of the storage battery.