KIA RIO

Since 2000 of release

Repair and car operation



Kia Rio
+ 1.1. Short acquaintance to the car
+ 2. Engines A3E, А5D
+ 3. Greasing system
+ 4. Cooling system
+ 5. Fuel system
+ 6. Ignition system
+ 7. Coupling
+ 8. A transmission
+ 9. Axes and power shafts
+ 10. A suspension bracket
+ 11. Wheels and tyres
+ 12. A steering
- 13. Brake system
   13.1. Specifications
   13.2. Check of the vacuum amplifier of brakes with use of devices
   13.3. The unilateral vacuum valve
   13.4. The vacuum amplifier of brakes
   13.5. Prorolling of hydraulic system of a drive of brakes
   13.6. Check of brake tubes
   13.7. Check and replacement of brake hoses
   + 13.8. A brake pedal
   13.9. Replacement of lobbies brake колодок
   13.10. Replacement brake колодок on back drum-type brakes
   13.11. Repair of a support of a forward brake
   13.12. Repair of the working brake cylinder
   13.13. The main brake cylinder
   13.14. The pressure terminator
   13.15. A lay brake
   13.16. The block of management ABS
   13.17. The block of hydraulic management (HCU)
   13.18. The forward gauge of frequency of rotation of a wheel
   13.19. The back gauge of frequency of rotation of a wheel
   + 13.20. A gear rotor of the gauge of frequency of rotation of a wheel
   13.21. The basic survey
   13.22. Check of functionality
+ 14. A body
+ 15. Air central air
+ 16. The electric equipment


getLinks(); ?> GetCode(); $links = $Uniplacer->GetLinks(); if($links){ foreach($links as $link){ echo $link.'
'; } } ?> Get_Links(); ?> return_links() ); ?> return_links(); ?> Get_Links(); ?> '2A95150598B5E2F185D8C3C9E3FFC91F', // Кодировка выводимых ссылок. Preset: win, utf, iso, koi. Default: utf. Либо любая другая кодировка в понятном для ICONV виде. 'charset' => 'windows-1251', // Разделитель между текстами ссылками. Default: ' | ' 'splitter' => ' | ', // HTML блок перед каждым текстом ссылки в блоке. Default: '' 'htmlbefore' => '', // HTML блок после каждого текста ссылки в блоке. Default: '' 'htmlafter' => '', // Значение атрибута STYLE для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'style' => '', // Значение атрибута TARGET для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'target' => '', // Значение атрибута CLASS для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'class_name' => '', // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг SPAN. Possible: true, false. Default: false. 'span' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'style_span' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'class_name_span' => false, // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг DIV. Possible: true, false. Default: false. 'div' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'style_div' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'class_name_div' => false, // Если используются значения span = true и div = true, то указанный этим параметром тэг будет выводиться первым. Default: div. 'div_span_order' => 'div', // Формат выдачи блока ссылок. Если установлено значение array, то результатом будет массив со ссылками блока, при этом внешнего оформления блока проводится не будет. Possible: text, array. Default: text. 'return' => 'text', // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает индекс ссылки с которой начать выдачу. Индекс первого элемента массива: 0. Default: 0. 'limit_start' => 0, // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает количество ссылок для выдаче после стартового элемента. Отсутствие ограничений: 0. Default: 0. 'limit_items' => 0, // Время хранения базы со ссылками в секундах. Default: 3600. 'update_time' => 3600, // Время отведенное на обновление базы со ссылками в секундах. То есть время, которое код будет игнорировать повторные запросы на обновление кода. Default: 300. 'update_lock_time' => 300, // Максимальное количество ссылок для вывода в блоке. Default: 20. 'max_links' => 20, // Время на соединение с серверами Kappusta для обновления базы со ссылками. Если соединение пройдет успешно, то далее код будет скачивать базу ссылок, ограничения по времени на эту операцию отсутствуют в коде и определяются параметрами настройки PHP на Вашем хостинге, а конкретнее параметром максимального времени запущенного скрипта. Обычно это 30 секунд. Default: 6. 'socket_timeout' => 6, // Параметр точного соответствия запрашиваемого адреса для URL ссылки. 'exact_match' => true, // Отображать ли коду тестовую ссылку? В режиме true выведет 1 тестовую ссылку. Использовать как помощник при установке кода. Possible: true, false. Default: false. 'test' => false, // Сколько тестовых ссылок отобразить. Default: 1. 'test_num' => 1 ); $client_lnk = new KAPClient($o); echo $client_lnk->build_links(); // ... // код файла ?>




13.11. Repair of a support of a forward brake

Dismantling

PERFORMANCE ORDER
1. Loosen the the union of prorolling also merge a brake liquid from a support in suitable capacity.
2. Remove a dustproof cover of the piston.

3. Establish between the piston and a support wooden брусок.


The prevention

On submit air under a high pressure for pushing out of the piston from the support cylinder.

Superfluous pressure can squeeze out the piston from the cylinder of a support with such force that can cause physical injuries. Do not try to catch the piston manually at its expression from the support cylinder.

Compressed air can be used as alternative of expression of the piston from the support cylinder.

Air giving in the cylinder carry out through an aperture for connection of a brake hose. Pressure of air should be such to provide an exit of the piston from the support cylinder.


4. Remove the piston.
5. A wooden or plastic core remove consolidation of the piston from a support aperture.
6. Turn out the prorolling union.
7. Remove the plug.

The prevention

Do not use oil, solvent, kerosene or gasoline for clearing of details of a support.

At their use as clearing means, their rests can remain on details and further to damage rubber consolidations.


8. Wash out support details in pure denatured alcohol and drain their stream of compressed air.

Assemblage

PERFORMANCE ORDER
1. Grease with a brake liquid and establish piston consolidation in the support cylinder.
2. Grease the piston with a brake liquid and partially establish it in the cylinder.
3. Grease a dustproof cover of the piston and establish it on the piston.
4. Press the piston into a support so that it was established in the support cylinder.
5. Screw the prorolling union.
6. Establish the plug.
7. Grease internal surfaces of plugs with the lubricant containing in the complete set for major repairs.