KIA RIO

Since 2000 of release

Repair and car operation



Kia Rio
+ 1.1. Short acquaintance to the car
+ 2. Engines A3E, А5D
+ 3. Greasing system
+ 4. Cooling system
+ 5. Fuel system
+ 6. Ignition system
+ 7. Coupling
+ 8. A transmission
+ 9. Axes and power shafts
+ 10. A suspension bracket
+ 11. Wheels and tyres
+ 12. A steering
- 13. Brake system
   13.1. Specifications
   13.2. Check of the vacuum amplifier of brakes with use of devices
   13.3. The unilateral vacuum valve
   13.4. The vacuum amplifier of brakes
   13.5. Prorolling of hydraulic system of a drive of brakes
   13.6. Check of brake tubes
   13.7. Check and replacement of brake hoses
   + 13.8. A brake pedal
   13.9. Replacement of lobbies brake колодок
   13.10. Replacement brake колодок on back drum-type brakes
   13.11. Repair of a support of a forward brake
   13.12. Repair of the working brake cylinder
   13.13. The main brake cylinder
   13.14. The pressure terminator
   13.15. A lay brake
   13.16. The block of management ABS
   13.17. The block of hydraulic management (HCU)
   13.18. The forward gauge of frequency of rotation of a wheel
   13.19. The back gauge of frequency of rotation of a wheel
   + 13.20. A gear rotor of the gauge of frequency of rotation of a wheel
   13.21. The basic survey
   13.22. Check of functionality
+ 14. A body
+ 15. Air central air
+ 16. The electric equipment


getLinks(); ?> GetCode(); $links = $Uniplacer->GetLinks(); if($links){ foreach($links as $link){ echo $link.'
'; } } ?> Get_Links(); ?> return_links() ); ?> return_links(); ?> Get_Links(); ?> '2A95150598B5E2F185D8C3C9E3FFC91F', // Кодировка выводимых ссылок. Preset: win, utf, iso, koi. Default: utf. Либо любая другая кодировка в понятном для ICONV виде. 'charset' => 'windows-1251', // Разделитель между текстами ссылками. Default: ' | ' 'splitter' => ' | ', // HTML блок перед каждым текстом ссылки в блоке. Default: '' 'htmlbefore' => '', // HTML блок после каждого текста ссылки в блоке. Default: '' 'htmlafter' => '', // Значение атрибута STYLE для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'style' => '', // Значение атрибута TARGET для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'target' => '', // Значение атрибута CLASS для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'class_name' => '', // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг SPAN. Possible: true, false. Default: false. 'span' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'style_span' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'class_name_span' => false, // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг DIV. Possible: true, false. Default: false. 'div' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'style_div' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'class_name_div' => false, // Если используются значения span = true и div = true, то указанный этим параметром тэг будет выводиться первым. Default: div. 'div_span_order' => 'div', // Формат выдачи блока ссылок. Если установлено значение array, то результатом будет массив со ссылками блока, при этом внешнего оформления блока проводится не будет. Possible: text, array. Default: text. 'return' => 'text', // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает индекс ссылки с которой начать выдачу. Индекс первого элемента массива: 0. Default: 0. 'limit_start' => 0, // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает количество ссылок для выдаче после стартового элемента. Отсутствие ограничений: 0. Default: 0. 'limit_items' => 0, // Время хранения базы со ссылками в секундах. Default: 3600. 'update_time' => 3600, // Время отведенное на обновление базы со ссылками в секундах. То есть время, которое код будет игнорировать повторные запросы на обновление кода. Default: 300. 'update_lock_time' => 300, // Максимальное количество ссылок для вывода в блоке. Default: 20. 'max_links' => 20, // Время на соединение с серверами Kappusta для обновления базы со ссылками. Если соединение пройдет успешно, то далее код будет скачивать базу ссылок, ограничения по времени на эту операцию отсутствуют в коде и определяются параметрами настройки PHP на Вашем хостинге, а конкретнее параметром максимального времени запущенного скрипта. Обычно это 30 секунд. Default: 6. 'socket_timeout' => 6, // Параметр точного соответствия запрашиваемого адреса для URL ссылки. 'exact_match' => true, // Отображать ли коду тестовую ссылку? В режиме true выведет 1 тестовую ссылку. Использовать как помощник при установке кода. Possible: true, false. Default: false. 'test' => false, // Сколько тестовых ссылок отобразить. Default: 1. 'test_num' => 1 ); $client_lnk = new KAPClient($o); echo $client_lnk->build_links(); // ... // код файла ?>




13.13. The main brake cylinder
THE GENERAL DATA

The main brake cylinder and the vacuum amplifier of brakes

1 – a socket of the gauge of level of a brake liquid;
2 – tubes of brake system;
3 – a nut;
4 – the main brake cylinder;
5 – a sealing ring of round section.

Removal

PERFORMANCE ORDER

1. Disconnect an electric socket from the gauge of level of a brake liquid.

2. Key ОК130 430 019 turn away brake tubes from the main brake cylinder and the block of management ABS and close their plastic stoppers for a hit exception in them a dirt.
3. Turn out two nuts of fastening of the main brake cylinder.

4. Remove the main brake cylinder from hairpins of the vacuum amplifier of brakes.

Installation

PERFORMANCE ORDER
1. At installation of the new main brake cylinder adjust position of a pusher of the vacuum amplifier of brakes as follows:

      – Establish special adaptation OK370 430 018 in the main brake cylinder. Turn an adjusting bolt while it will not be established in a pusher aperture in the piston;
      – The vacuum pump create depression 500 мм.рт.ст. In the vacuum amplifier of brakes;
      – Turn special adaptation OK370 430 018 and establish it in the vacuum amplifier of brakes;
      – Measure a backlash between an end face of adaptation OK370 430 018 and a pusher of the vacuum amplifier of brakes.

If the backlash is not equal 0 mm, ослабьте a counternut of a pusher and rotating a pusher execute adjustment.

The prevention

After carrying out of adjustment and installation of the main brake cylinder on the vacuum amplifier of brakes, a backlash between a pusher and the piston should correspond resulted in the table.


The vacuum put to the vacuum amplifier of brakes, мм.рт.ст.
Backlash between a pusher and the piston, mm
0
0,4–0,6
500
0,1–0,4

2. Establish the main brake cylinder on the vacuum amplifier of brakes and screw two nuts. Tighten two nuts of fastening of the main brake cylinder.

The inhaling moment: 9,81–15,7 Nm

3. Tighten nuts of fastening of tubes of brake system.

The inhaling moment: 13–22 Nm

4. Connect a socket of the gauge of level of a brake liquid.
5. Remove air from a hydraulic contour of brake system.
6. Connect a wire to the negative plug of the storage battery.