KIA RIO

Since 2000 of release

Repair and car operation



Kia Rio
+ 1.1. Short acquaintance to the car
+ 2. Engines A3E, А5D
+ 3. Greasing system
+ 4. Cooling system
+ 5. Fuel system
+ 6. Ignition system
+ 7. Coupling
+ 8. A transmission
+ 9. Axes and power shafts
+ 10. A suspension bracket
+ 11. Wheels and tyres
+ 12. A steering
+ 13. Brake system
+ 14. A body
+ 15. Air central air
- 16. The electric equipment
   16.1. Specifications
   16.2. Electric chains
   + 16.3. The generator
   + 16.4. The storage battery
   16.5. A starter
   16.6. Check at проворачивании a cranked shaft not the heated-up engine
   16.7. Check of an electric chain of the traction relay
   16.8. Check of the traction relay
   16.9. Check of brushes and щеткодержателя
   16.10. Check of coils статора
   16.11. Rotor check
   16.12. Removal and starter installation
   16.13. Starter repair
   16.14. The multipurpose switch
   16.15. A sound signal
   16.16. The block of safety locks and the relay, established in car salon
   16.17. Check of the relay of the activator of the lock of a door
   16.18. Check of the switch of adjustment of position of an external rear-view mirror
   16.19. Check of the activator of position of an external rear-view mirror
   16.20. Engine check стеклоподъемника
   16.21. Check of a heater of back glass
   16.22. Repair of a current-carrying strip of a heater
   16.23. The engine of a screen wiper of a windscreen
   16.24. Стеклоомыватели
   16.25. Adjustment of light of headlights
   16.26. Adjustment of light of antifog headlights
   16.27. Safety pillows (SRS)
   16.28. Precautionary labels
   16.29. A pillow of safety of the driver and a spiral wire
   16.30. Check of a pillow of safety
   16.31. Check of a spiral wire (spring)
   16.32. A pillow of safety of the forward passenger
   + 16.33. Electric schemes


getLinks(); ?> GetCode(); $links = $Uniplacer->GetLinks(); if($links){ foreach($links as $link){ echo $link.'
'; } } ?> Get_Links(); ?> return_links() ); ?> return_links(); ?> Get_Links(); ?> '2A95150598B5E2F185D8C3C9E3FFC91F', // Кодировка выводимых ссылок. Preset: win, utf, iso, koi. Default: utf. Либо любая другая кодировка в понятном для ICONV виде. 'charset' => 'windows-1251', // Разделитель между текстами ссылками. Default: ' | ' 'splitter' => ' | ', // HTML блок перед каждым текстом ссылки в блоке. Default: '' 'htmlbefore' => '', // HTML блок после каждого текста ссылки в блоке. Default: '' 'htmlafter' => '', // Значение атрибута STYLE для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'style' => '', // Значение атрибута TARGET для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'target' => '', // Значение атрибута CLASS для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'class_name' => '', // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг SPAN. Possible: true, false. Default: false. 'span' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'style_span' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'class_name_span' => false, // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг DIV. Possible: true, false. Default: false. 'div' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'style_div' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'class_name_div' => false, // Если используются значения span = true и div = true, то указанный этим параметром тэг будет выводиться первым. Default: div. 'div_span_order' => 'div', // Формат выдачи блока ссылок. Если установлено значение array, то результатом будет массив со ссылками блока, при этом внешнего оформления блока проводится не будет. Possible: text, array. Default: text. 'return' => 'text', // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает индекс ссылки с которой начать выдачу. Индекс первого элемента массива: 0. Default: 0. 'limit_start' => 0, // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает количество ссылок для выдаче после стартового элемента. Отсутствие ограничений: 0. Default: 0. 'limit_items' => 0, // Время хранения базы со ссылками в секундах. Default: 3600. 'update_time' => 3600, // Время отведенное на обновление базы со ссылками в секундах. То есть время, которое код будет игнорировать повторные запросы на обновление кода. Default: 300. 'update_lock_time' => 300, // Максимальное количество ссылок для вывода в блоке. Default: 20. 'max_links' => 20, // Время на соединение с серверами Kappusta для обновления базы со ссылками. Если соединение пройдет успешно, то далее код будет скачивать базу ссылок, ограничения по времени на эту операцию отсутствуют в коде и определяются параметрами настройки PHP на Вашем хостинге, а конкретнее параметром максимального времени запущенного скрипта. Обычно это 30 секунд. Default: 6. 'socket_timeout' => 6, // Параметр точного соответствия запрашиваемого адреса для URL ссылки. 'exact_match' => true, // Отображать ли коду тестовую ссылку? В режиме true выведет 1 тестовую ссылку. Использовать как помощник при установке кода. Possible: true, false. Default: false. 'test' => false, // Сколько тестовых ссылок отобразить. Default: 1. 'test_num' => 1 ); $client_lnk = new KAPClient($o); echo $client_lnk->build_links(); // ... // код файла ?>




16.16. The block of safety locks and the relay, established in car salon
THE GENERAL DATA

The relay block

1 – the relay of the fan of a radiator;
2 – the relay of a heater of back glass;
3 – the relay of the emergency light alarm system;
4 – the relay of a sound signal.

Safety locks serve to break off a chain when the current strength will reach certain value to protect elements and wires which can be damaged too strong current.

The sharp increase in a current strength is usually caused by malfunction in a chain, more often short circuit.

Check

The relay block is established in salon of the car at the basis of a forward rack. The general relay is established on an arm of support of a radio receiver.


PERFORMANCE ORDER
1. An ohmmeter check up conductivity of fuses.
2. If the safety lock has fused, means in a chain which it protects, there is a short circuit. Before safety lock replacement define and eliminate the short circuit reason.

The prevention

The safety lock fuses during 15 with if the current proceeding through a safety lock, exceeds its rating value.


 

The prevention

Be convinced that the safety lock is reliably fixed in a nest. Check up, whether there corresponds capacity of a safety lock of a corresponding chain which it protects. Before safety lock removal, switch off a corresponding chain (or ignition), then get a safety lock from contacts. In a safety lock the wire should be visible; if the safety lock has fused, the wire will be torn or fused.

Always use safety locks of demanded capacity. Never use a safety lock of other capacity and do not replace it with something another.

Do not replace a safety lock more than once, without having eliminated a malfunction source. The current protected by a safety lock, is specified from above a safety lock: pay attention that safety locks have various colours for simplification of identification.

If the safety lock fuses right after replacements, do not replace it again, yet do not establish, and do not eliminate a cause of defect. In most cases a cause of defect is the short circuit caused by a low insulation. If the safety lock protects some chains, try to find a chain because of which fuses a safety lock, including each of chains by turns (if it is possible). Always have the complete set of spare safety locks of various capacity in the car.