KIA RIO

Since 2000 of release

Repair and car operation



Kia Rio
+ 1.1. Short acquaintance to the car
+ 2. Engines A3E, А5D
+ 3. Greasing system
+ 4. Cooling system
+ 5. Fuel system
+ 6. Ignition system
+ 7. Coupling
+ 8. A transmission
+ 9. Axes and power shafts
+ 10. A suspension bracket
+ 11. Wheels and tyres
+ 12. A steering
+ 13. Brake system
+ 14. A body
+ 15. Air central air
- 16. The electric equipment
   16.1. Specifications
   16.2. Electric chains
   + 16.3. The generator
   + 16.4. The storage battery
   16.5. A starter
   16.6. Check at проворачивании a cranked shaft not the heated-up engine
   16.7. Check of an electric chain of the traction relay
   16.8. Check of the traction relay
   16.9. Check of brushes and щеткодержателя
   16.10. Check of coils статора
   16.11. Rotor check
   16.12. Removal and starter installation
   16.13. Starter repair
   16.14. The multipurpose switch
   16.15. A sound signal
   16.16. The block of safety locks and the relay, established in car salon
   16.17. Check of the relay of the activator of the lock of a door
   16.18. Check of the switch of adjustment of position of an external rear-view mirror
   16.19. Check of the activator of position of an external rear-view mirror
   16.20. Engine check стеклоподъемника
   16.21. Check of a heater of back glass
   16.22. Repair of a current-carrying strip of a heater
   16.23. The engine of a screen wiper of a windscreen
   16.24. Стеклоомыватели
   16.25. Adjustment of light of headlights
   16.26. Adjustment of light of antifog headlights
   16.27. Safety pillows (SRS)
   16.28. Precautionary labels
   16.29. A pillow of safety of the driver and a spiral wire
   16.30. Check of a pillow of safety
   16.31. Check of a spiral wire (spring)
   16.32. A pillow of safety of the forward passenger
   + 16.33. Electric schemes


getLinks(); ?> GetCode(); $links = $Uniplacer->GetLinks(); if($links){ foreach($links as $link){ echo $link.'
'; } } ?> Get_Links(); ?> return_links() ); ?> return_links(); ?> Get_Links(); ?> '2A95150598B5E2F185D8C3C9E3FFC91F', // Кодировка выводимых ссылок. Preset: win, utf, iso, koi. Default: utf. Либо любая другая кодировка в понятном для ICONV виде. 'charset' => 'windows-1251', // Разделитель между текстами ссылками. Default: ' | ' 'splitter' => ' | ', // HTML блок перед каждым текстом ссылки в блоке. Default: '' 'htmlbefore' => '', // HTML блок после каждого текста ссылки в блоке. Default: '' 'htmlafter' => '', // Значение атрибута STYLE для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'style' => '', // Значение атрибута TARGET для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'target' => '', // Значение атрибута CLASS для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'class_name' => '', // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг SPAN. Possible: true, false. Default: false. 'span' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'style_span' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'class_name_span' => false, // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг DIV. Possible: true, false. Default: false. 'div' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'style_div' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'class_name_div' => false, // Если используются значения span = true и div = true, то указанный этим параметром тэг будет выводиться первым. Default: div. 'div_span_order' => 'div', // Формат выдачи блока ссылок. Если установлено значение array, то результатом будет массив со ссылками блока, при этом внешнего оформления блока проводится не будет. Possible: text, array. Default: text. 'return' => 'text', // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает индекс ссылки с которой начать выдачу. Индекс первого элемента массива: 0. Default: 0. 'limit_start' => 0, // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает количество ссылок для выдаче после стартового элемента. Отсутствие ограничений: 0. Default: 0. 'limit_items' => 0, // Время хранения базы со ссылками в секундах. Default: 3600. 'update_time' => 3600, // Время отведенное на обновление базы со ссылками в секундах. То есть время, которое код будет игнорировать повторные запросы на обновление кода. Default: 300. 'update_lock_time' => 300, // Максимальное количество ссылок для вывода в блоке. Default: 20. 'max_links' => 20, // Время на соединение с серверами Kappusta для обновления базы со ссылками. Если соединение пройдет успешно, то далее код будет скачивать базу ссылок, ограничения по времени на эту операцию отсутствуют в коде и определяются параметрами настройки PHP на Вашем хостинге, а конкретнее параметром максимального времени запущенного скрипта. Обычно это 30 секунд. Default: 6. 'socket_timeout' => 6, // Параметр точного соответствия запрашиваемого адреса для URL ссылки. 'exact_match' => true, // Отображать ли коду тестовую ссылку? В режиме true выведет 1 тестовую ссылку. Использовать как помощник при установке кода. Possible: true, false. Default: false. 'test' => false, // Сколько тестовых ссылок отобразить. Default: 1. 'test_num' => 1 ); $client_lnk = new KAPClient($o); echo $client_lnk->build_links(); // ... // код файла ?>




16.5. A starter
THE GENERAL DATA

The starter is an electric motor of a direct current with the mixed excitation and the electromagnetic traction relay. The starter consists from статора (cases) with windings of excitation (coils), anchors with обгонной муфтой, covers with щеткодержателями and the traction relay.

At starter inclusion through a winding of the traction relay of a starter the current from the storage battery starts to proceed, the relay anchor is involved also relay contacts become isolated. Simultaneously the relay anchor through the lever moves обгонную муфту with a gear wheel. The nave обгонной муфты turns on screw шлицах a starter shaft together with a gear wheel that facilitates its input in gearing with a gear wreath of a flywheel. Through the closed contacts of the traction relay there is a current feeding windings статора both anchors, and the starter anchor starts to rotate together with a nave and обгонной муфтой.

After the engine starts to work, frequency of rotation of a gear wheel exceeds frequency of rotation of an anchor of a starter, обгонная муфта the twisting moment is freely turned also not transferred from a flywheel to a starter shaft. After release the ignition key the feed circuit of a winding of the traction relay is disconnected, the anchor of the traction relay is wrung out by a spring in a starting position, relay contacts are disconnected also a drive gear wheel leaves gearing with a gear wreath of a flywheel.