KIA RIO

Since 2000 of release

Repair and car operation



Kia Rio
+ 1.1. Short acquaintance to the car
+ 2. Engines A3E, А5D
+ 3. Greasing system
+ 4. Cooling system
- 5. Fuel system
   5.1. Specifications
   5.2. Elements of fuel system
   5.3. A corner of an advancing of ignition
   5.4. Frequency of rotation of idling
   5.5. The gauge of a measuring instrument of the expense of air
   5.6. The detonation gauge
   5.7. The gauge of position throttle заслонки
   5.8. Check of the main relay
   5.9. Check of the relay of the fuel pump
   5.10. Check of pressure of forward and back warmed gauges of oxygen
   5.11. Check of forward and back warmed gauges of oxygen
   5.12. Pressure removal in fuel system
   5.13. Топливопроводы
   5.14. Activization of fuel system
   5.15. Check of residual pressure in fuel system
   5.16. Check of fuel pipelines
   5.17. Check of fuel atomizers
   5.18. Quick-detachable connections
   5.19. The fuel pump
   5.20. A fuel tank
   5.21. Check of system of ventilation картера (PCV)
   5.22. Check of system of catching of steams of fuel
   5.23. Check of the valve of system of catching of steams of fuel
   5.24. Check of the valve of closing of the canister
+ 6. Ignition system
+ 7. Coupling
+ 8. A transmission
+ 9. Axes and power shafts
+ 10. A suspension bracket
+ 11. Wheels and tyres
+ 12. A steering
+ 13. Brake system
+ 14. A body
+ 15. Air central air
+ 16. The electric equipment


getLinks(); ?> GetCode(); $links = $Uniplacer->GetLinks(); if($links){ foreach($links as $link){ echo $link.'
'; } } ?> Get_Links(); ?> return_links() ); ?> return_links(); ?> Get_Links(); ?> '2A95150598B5E2F185D8C3C9E3FFC91F', // Кодировка выводимых ссылок. Preset: win, utf, iso, koi. Default: utf. Либо любая другая кодировка в понятном для ICONV виде. 'charset' => 'windows-1251', // Разделитель между текстами ссылками. Default: ' | ' 'splitter' => ' | ', // HTML блок перед каждым текстом ссылки в блоке. Default: '' 'htmlbefore' => '', // HTML блок после каждого текста ссылки в блоке. Default: '' 'htmlafter' => '', // Значение атрибута STYLE для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'style' => '', // Значение атрибута TARGET для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'target' => '', // Значение атрибута CLASS для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'class_name' => '', // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг SPAN. Possible: true, false. Default: false. 'span' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'style_span' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'class_name_span' => false, // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг DIV. Possible: true, false. Default: false. 'div' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'style_div' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'class_name_div' => false, // Если используются значения span = true и div = true, то указанный этим параметром тэг будет выводиться первым. Default: div. 'div_span_order' => 'div', // Формат выдачи блока ссылок. Если установлено значение array, то результатом будет массив со ссылками блока, при этом внешнего оформления блока проводится не будет. Possible: text, array. Default: text. 'return' => 'text', // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает индекс ссылки с которой начать выдачу. Индекс первого элемента массива: 0. Default: 0. 'limit_start' => 0, // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает количество ссылок для выдаче после стартового элемента. Отсутствие ограничений: 0. Default: 0. 'limit_items' => 0, // Время хранения базы со ссылками в секундах. Default: 3600. 'update_time' => 3600, // Время отведенное на обновление базы со ссылками в секундах. То есть время, которое код будет игнорировать повторные запросы на обновление кода. Default: 300. 'update_lock_time' => 300, // Максимальное количество ссылок для вывода в блоке. Default: 20. 'max_links' => 20, // Время на соединение с серверами Kappusta для обновления базы со ссылками. Если соединение пройдет успешно, то далее код будет скачивать базу ссылок, ограничения по времени на эту операцию отсутствуют в коде и определяются параметрами настройки PHP на Вашем хостинге, а конкретнее параметром максимального времени запущенного скрипта. Обычно это 30 секунд. Default: 6. 'socket_timeout' => 6, // Параметр точного соответствия запрашиваемого адреса для URL ссылки. 'exact_match' => true, // Отображать ли коду тестовую ссылку? В режиме true выведет 1 тестовую ссылку. Использовать как помощник при установке кода. Possible: true, false. Default: false. 'test' => false, // Сколько тестовых ссылок отобразить. Default: 1. 'test_num' => 1 ); $client_lnk = new KAPClient($o); echo $client_lnk->build_links(); // ... // код файла ?>




5.7. The gauge of position throttle заслонки

Resistance check

PERFORMANCE ORDER
1. Disconnect a socket from the gauge of position throttle заслонки.
2. Connect an ohmmeter between contacts 1 and 2 sockets.

3. Check up that resistance of the gauge increases proportionally to an angle of rotation throttle заслонки.

Resistance: 1,6–2,4 clod at closed throttle заслонке

4. If resistance of the gauge differs from demanded values, replace it.
5. Connect to the gauge a socket.

Pressure check

PERFORMANCE ORDER
1. Check up that throttle заслонка it is completely closed.
2. Include ignition, without starting up the engine.
3. Connect the voltmeter to contacts 2 (wire L/G – light / green) and 1 (wire W/G – white / green) a socket of the gauge of position throttle заслонки. The voltmeter should show pressure 5 Century
4. Connect the voltmeter to contacts 3 (wire L/O – light / orange) and 1 (wire W/G – white / green) a socket of the gauge of position throttle заслонки.

5. Measure pressure at completely opened and completely closed position throttle заслонки.

Pressure at completely closed throttle заслонке: 0,2–0,8 In
Pressure at completely open throttle заслонке: 4,0–4,8 In

6. If pressure differs from demanded values, replace the gauge of position throttle заслонки.