KIA RIO

Since 2000 of release

Repair and car operation



Kia Rio
+ 1.1. Short acquaintance to the car
+ 2. Engines A3E, А5D
+ 3. Greasing system
+ 4. Cooling system
+ 5. Fuel system
+ 6. Ignition system
- 7. Coupling
   7.1. Specifications
   7.2. Adjustment of a pedal of coupling
   7.3. Height of installation of a pedal of coupling
   7.4. A coupling disk
   7.5. Check of a casing of coupling with a press disk
   7.6. Check of a disk of coupling
   7.7. A casing of coupling and press a disk
   7.8. Replacement of the central bearing
   7.9. A coupling pedal
   7.10. A coupling cable
   7.11. The bearing of deenergizing of coupling
   7.12. A plug of deenergizing of coupling \squeezing the lever
+ 8. A transmission
+ 9. Axes and power shafts
+ 10. A suspension bracket
+ 11. Wheels and tyres
+ 12. A steering
+ 13. Brake system
+ 14. A body
+ 15. Air central air
+ 16. The electric equipment


getLinks(); ?> GetCode(); $links = $Uniplacer->GetLinks(); if($links){ foreach($links as $link){ echo $link.'
'; } } ?> Get_Links(); ?> return_links() ); ?> return_links(); ?> Get_Links(); ?> '2A95150598B5E2F185D8C3C9E3FFC91F', // Кодировка выводимых ссылок. Preset: win, utf, iso, koi. Default: utf. Либо любая другая кодировка в понятном для ICONV виде. 'charset' => 'windows-1251', // Разделитель между текстами ссылками. Default: ' | ' 'splitter' => ' | ', // HTML блок перед каждым текстом ссылки в блоке. Default: '' 'htmlbefore' => '', // HTML блок после каждого текста ссылки в блоке. Default: '' 'htmlafter' => '', // Значение атрибута STYLE для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'style' => '', // Значение атрибута TARGET для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'target' => '', // Значение атрибута CLASS для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'class_name' => '', // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг SPAN. Possible: true, false. Default: false. 'span' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'style_span' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'class_name_span' => false, // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг DIV. Possible: true, false. Default: false. 'div' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'style_div' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'class_name_div' => false, // Если используются значения span = true и div = true, то указанный этим параметром тэг будет выводиться первым. Default: div. 'div_span_order' => 'div', // Формат выдачи блока ссылок. Если установлено значение array, то результатом будет массив со ссылками блока, при этом внешнего оформления блока проводится не будет. Possible: text, array. Default: text. 'return' => 'text', // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает индекс ссылки с которой начать выдачу. Индекс первого элемента массива: 0. Default: 0. 'limit_start' => 0, // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает количество ссылок для выдаче после стартового элемента. Отсутствие ограничений: 0. Default: 0. 'limit_items' => 0, // Время хранения базы со ссылками в секундах. Default: 3600. 'update_time' => 3600, // Время отведенное на обновление базы со ссылками в секундах. То есть время, которое код будет игнорировать повторные запросы на обновление кода. Default: 300. 'update_lock_time' => 300, // Максимальное количество ссылок для вывода в блоке. Default: 20. 'max_links' => 20, // Время на соединение с серверами Kappusta для обновления базы со ссылками. Если соединение пройдет успешно, то далее код будет скачивать базу ссылок, ограничения по времени на эту операцию отсутствуют в коде и определяются параметрами настройки PHP на Вашем хостинге, а конкретнее параметром максимального времени запущенного скрипта. Обычно это 30 секунд. Default: 6. 'socket_timeout' => 6, // Параметр точного соответствия запрашиваемого адреса для URL ссылки. 'exact_match' => true, // Отображать ли коду тестовую ссылку? В режиме true выведет 1 тестовую ссылку. Использовать как помощник при установке кода. Possible: true, false. Default: false. 'test' => false, // Сколько тестовых ссылок отобразить. Default: 1. 'test_num' => 1 ); $client_lnk = new KAPClient($o); echo $client_lnk->build_links(); // ... // код файла ?>




7.11. The bearing of deenergizing of coupling

Removal

PERFORMANCE ORDER
1. Remove a transmission.
2. Turn out a bolt of fastening of a plug of deenergizing of coupling.
3. Remove the bearing of deenergizing of coupling.

Check


The prevention

The bearing of deenergizing of coupling is tight. It cannot be washed out in solvent.


PERFORMANCE ORDER
1. Check up a condition of the bearing of deenergizing of coupling which should rotate easily, in regular intervals and silently and in it should be absent люфт. The working surface of the bearing influencing a press spring should be smooth, without cracks, local corrosion or development.
2. The faulty bearing of deenergizing of coupling can be defined without removing it from the car for what it is necessary to press a coupling pedal at the working engine. If by pressing of a pedal of coupling there is an additional noise, means, the bearing of deenergizing of coupling is faulty also it it is necessary to replace.

Installation

PERFORMANCE ORDER
1. Apply a thin film greasings XG-1-C on following places:

      – A sliding surface on a support of the bearing of a transmission;
      – A plug of deenergizing of the coupling, contacting to the bearing;
      – The forward party of the bearing of deenergizing of the coupling, contacting with диафрагменной a spring.

The prevention

Fill with greasing only deepenings and remove superfluous greasing. If superfluous greasing remains in the plug, it can lead to greasing hit on frictional overlays that will lead to infringement of functioning of coupling.


2. Fill deepening in the plug of the bearing of deenergizing of coupling with greasing XG-1-C. Also apply a thin film greasings on a contact surface of a plug of deenergizing of coupling.
3. Establish the bearing of deenergizing of coupling.

4. Establish a plug of deenergizing of coupling and fix its bolt. Tighten a bolt the demanded moment.

The inhaling moment: 35–41 Nm

5. Establish a transmission.