KIA RIO

Since 2000 of release

Repair and car operation



Kia Rio
+ 1.1. Short acquaintance to the car
+ 2. Engines A3E, А5D
+ 3. Greasing system
+ 4. Cooling system
+ 5. Fuel system
+ 6. Ignition system
+ 7. Coupling
- 8. A transmission
   - 8.1. A mechanical transmission
      8.1.1. Specifications
      8.1.2. Check of level of oil
      8.1.3. Oil replacement
      8.1.4. Replacement of an oil sealing ring
      8.1.5. Removal and transmission installation
      8.1.6. Dismantling, check and transmission assemblage
      8.1.7. Carter couplings and components картера transmissions
      8.1.8. A primary shaft of a transmission
      8.1.9. A secondary shaft of a transmission
      8.1.10. A choice of adjusting linings
      8.1.11. Differential
      8.1.12. The gear change mechanism
   + 8.2. Automatic transmission F4E–K
+ 9. Axes and power shafts
+ 10. A suspension bracket
+ 11. Wheels and tyres
+ 12. A steering
+ 13. Brake system
+ 14. A body
+ 15. Air central air
+ 16. The electric equipment


getLinks(); ?> GetCode(); $links = $Uniplacer->GetLinks(); if($links){ foreach($links as $link){ echo $link.'
'; } } ?> Get_Links(); ?> return_links() ); ?> return_links(); ?> Get_Links(); ?> '2A95150598B5E2F185D8C3C9E3FFC91F', // Кодировка выводимых ссылок. Preset: win, utf, iso, koi. Default: utf. Либо любая другая кодировка в понятном для ICONV виде. 'charset' => 'windows-1251', // Разделитель между текстами ссылками. Default: ' | ' 'splitter' => ' | ', // HTML блок перед каждым текстом ссылки в блоке. Default: '' 'htmlbefore' => '', // HTML блок после каждого текста ссылки в блоке. Default: '' 'htmlafter' => '', // Значение атрибута STYLE для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'style' => '', // Значение атрибута TARGET для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'target' => '', // Значение атрибута CLASS для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'class_name' => '', // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг SPAN. Possible: true, false. Default: false. 'span' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'style_span' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'class_name_span' => false, // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг DIV. Possible: true, false. Default: false. 'div' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'style_div' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'class_name_div' => false, // Если используются значения span = true и div = true, то указанный этим параметром тэг будет выводиться первым. Default: div. 'div_span_order' => 'div', // Формат выдачи блока ссылок. Если установлено значение array, то результатом будет массив со ссылками блока, при этом внешнего оформления блока проводится не будет. Possible: text, array. Default: text. 'return' => 'text', // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает индекс ссылки с которой начать выдачу. Индекс первого элемента массива: 0. Default: 0. 'limit_start' => 0, // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает количество ссылок для выдаче после стартового элемента. Отсутствие ограничений: 0. Default: 0. 'limit_items' => 0, // Время хранения базы со ссылками в секундах. Default: 3600. 'update_time' => 3600, // Время отведенное на обновление базы со ссылками в секундах. То есть время, которое код будет игнорировать повторные запросы на обновление кода. Default: 300. 'update_lock_time' => 300, // Максимальное количество ссылок для вывода в блоке. Default: 20. 'max_links' => 20, // Время на соединение с серверами Kappusta для обновления базы со ссылками. Если соединение пройдет успешно, то далее код будет скачивать базу ссылок, ограничения по времени на эту операцию отсутствуют в коде и определяются параметрами настройки PHP на Вашем хостинге, а конкретнее параметром максимального времени запущенного скрипта. Обычно это 30 секунд. Default: 6. 'socket_timeout' => 6, // Параметр точного соответствия запрашиваемого адреса для URL ссылки. 'exact_match' => true, // Отображать ли коду тестовую ссылку? В режиме true выведет 1 тестовую ссылку. Использовать как помощник при установке кода. Possible: true, false. Default: false. 'test' => false, // Сколько тестовых ссылок отобразить. Default: 1. 'test_num' => 1 ); $client_lnk = new KAPClient($o); echo $client_lnk->build_links(); // ... // код файла ?>




8.1.11. Differential
THE GENERAL DATA

Differential

1 – a cylindrical pin;
2 – an axis of satellites;
3 – the satellite;
4 – a persistent washer;
5 – a semiaxial gear wheel;
6 – a persistent washer;
7 – the bearing;
8 – a speedometer drive;
9 – the bearing;
10 – a conducted gear wheel of the main transfer and a differential box.

Repair

PERFORMANCE ORDER
1. Before dismantling measure люфт between a semiaxial gear wheel and the satellite.
2. Dismantling spend in the sequence designated in figures on fig. Differential
3. Check up a condition of all details and, if necessary, replace them.
4. Assemblage is spent to sequences of return to removal.
5. Installation of separate details is resulted more low.
6. After assemblage measure люфт between a semiaxial gear wheel and the satellite.

Check люфта between a semiaxial gear wheel and the satellite

Measure люфт according to the following procedure:

PERFORMANCE ORDER
1. Establish the left and right power shafts in differential.
2. Establish power shafts in V-shaped blocks.

3. By the indicator of hour type measure люфт.

Люфт: 0–0,1 mm

4. If люфт exceeds admissible limits, replace the damaged and worn out details.

Removal of bearings of differential


The prevention

Do not remove the bearing if its replacement is not required.


THE BEARING FROM OUTSIDE THE OPPOSITE CONDUCTED GEAR WHEEL

PERFORMANCE ORDER
Special adaptation OK130 171 013 remove the bearing from outside an opposite conducted gear wheel.

INTERNAL RING OF THE BEARING FROM OUTSIDE THE OPPOSITE CONDUCTED GEAR WHEEL

PERFORMANCE ORDER

The prevention

Be cautious not to drop a differential box.


Special adaptation OK670 990 AA0 remove an internal ring of the bearing from outside an opposite conducted gear wheel.

INTERNAL RING OF THE BEARING OF FROM OUTSIDE CONDUCTED GEAR WHEEL

Special adaptation OK670 990 AA0 remove an internal ring of the bearing of from outside conducted gear wheel.

Check

PERFORMANCE ORDER
Check up a condition of all details of differential and, if necessary, replace them.

Installation of a conducted gear wheel

PERFORMANCE ORDER
Examine a gear wreath of a conducted gear wheel on absence of deterioration and cracks.

If it was spent it is replaced details adjust a preliminary tightness of the bearing.

Installation of bearings

PERFORMANCE ORDER
Check up the bearing on absence of damages and smoothness of rotation. If the bearing acted in film, replace rings of bearings and adjust a preliminary tightness of the bearing.

THE BEARING OF FROM OUTSIDE CONDUCTED GEAR WHEEL

PERFORMANCE ORDER
Special adaptation OK900 175 AA1 establish the new bearing of from outside conducted gear wheel.

THE BEARING FROM OUTSIDE THE OPPOSITE CONDUCTED GEAR WHEEL

PERFORMANCE ORDER
1. Establish a speedometer drive.
2. Special adaptation OK900 175 AA1 establish the new bearing from outside an opposite conducted gear wheel.

CYLINDRICAL PIN

PERFORMANCE ORDER
Establish a new cylindrical pin as is shown in drawing to fix an axis of satellites.

Check люфта between a semiaxial gear wheel and the satellite

Measure люфт according to the following procedure:

PERFORMANCE ORDER
1. Establish the left and right power shafts in differential
2. Establish power shafts in V-shaped blocks.
3. By the indicator of hour type measure люфт.

Люфт: 0–0,1 mm

4. If люфт exceeds admissible limits, replace the damaged and worn out details.