KIA RIO

Since 2000 of release

Repair and car operation



Kia Rio
+ 1.1. Short acquaintance to the car
+ 2. Engines A3E, А5D
+ 3. Greasing system
+ 4. Cooling system
+ 5. Fuel system
+ 6. Ignition system
+ 7. Coupling
- 8. A transmission
   - 8.1. A mechanical transmission
      8.1.1. Specifications
      8.1.2. Check of level of oil
      8.1.3. Oil replacement
      8.1.4. Replacement of an oil sealing ring
      8.1.5. Removal and transmission installation
      8.1.6. Dismantling, check and transmission assemblage
      8.1.7. Carter couplings and components картера transmissions
      8.1.8. A primary shaft of a transmission
      8.1.9. A secondary shaft of a transmission
      8.1.10. A choice of adjusting linings
      8.1.11. Differential
      8.1.12. The gear change mechanism
   + 8.2. Automatic transmission F4E–K
+ 9. Axes and power shafts
+ 10. A suspension bracket
+ 11. Wheels and tyres
+ 12. A steering
+ 13. Brake system
+ 14. A body
+ 15. Air central air
+ 16. The electric equipment


getLinks(); ?> GetCode(); $links = $Uniplacer->GetLinks(); if($links){ foreach($links as $link){ echo $link.'
'; } } ?> Get_Links(); ?> return_links() ); ?> return_links(); ?> Get_Links(); ?> '2A95150598B5E2F185D8C3C9E3FFC91F', // Кодировка выводимых ссылок. Preset: win, utf, iso, koi. Default: utf. Либо любая другая кодировка в понятном для ICONV виде. 'charset' => 'windows-1251', // Разделитель между текстами ссылками. Default: ' | ' 'splitter' => ' | ', // HTML блок перед каждым текстом ссылки в блоке. Default: '' 'htmlbefore' => '', // HTML блок после каждого текста ссылки в блоке. Default: '' 'htmlafter' => '', // Значение атрибута STYLE для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'style' => '', // Значение атрибута TARGET для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'target' => '', // Значение атрибута CLASS для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'class_name' => '', // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг SPAN. Possible: true, false. Default: false. 'span' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'style_span' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'class_name_span' => false, // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг DIV. Possible: true, false. Default: false. 'div' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'style_div' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'class_name_div' => false, // Если используются значения span = true и div = true, то указанный этим параметром тэг будет выводиться первым. Default: div. 'div_span_order' => 'div', // Формат выдачи блока ссылок. Если установлено значение array, то результатом будет массив со ссылками блока, при этом внешнего оформления блока проводится не будет. Possible: text, array. Default: text. 'return' => 'text', // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает индекс ссылки с которой начать выдачу. Индекс первого элемента массива: 0. Default: 0. 'limit_start' => 0, // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает количество ссылок для выдаче после стартового элемента. Отсутствие ограничений: 0. Default: 0. 'limit_items' => 0, // Время хранения базы со ссылками в секундах. Default: 3600. 'update_time' => 3600, // Время отведенное на обновление базы со ссылками в секундах. То есть время, которое код будет игнорировать повторные запросы на обновление кода. Default: 300. 'update_lock_time' => 300, // Максимальное количество ссылок для вывода в блоке. Default: 20. 'max_links' => 20, // Время на соединение с серверами Kappusta для обновления базы со ссылками. Если соединение пройдет успешно, то далее код будет скачивать базу ссылок, ограничения по времени на эту операцию отсутствуют в коде и определяются параметрами настройки PHP на Вашем хостинге, а конкретнее параметром максимального времени запущенного скрипта. Обычно это 30 секунд. Default: 6. 'socket_timeout' => 6, // Параметр точного соответствия запрашиваемого адреса для URL ссылки. 'exact_match' => true, // Отображать ли коду тестовую ссылку? В режиме true выведет 1 тестовую ссылку. Использовать как помощник при установке кода. Possible: true, false. Default: false. 'test' => false, // Сколько тестовых ссылок отобразить. Default: 1. 'test_num' => 1 ); $client_lnk = new KAPClient($o); echo $client_lnk->build_links(); // ... // код файла ?>




8.1.7. Carter couplings and components картера transmissions
THE GENERAL DATA

Carter couplings and components картера transmissions BF DOHC

1 – the mechanism of a drive of a speedometer;
2 – the switching lever;
3 – a gear change rod;
4 – a plate;
5 – an external ring of the bearing;
6 – a bell;
7 – a sealing ring of a rod of a gear change;
8 – a sealing ring of a primary shaft;
9 – an external ring of the bearing of differential;
10 – a sealing ring of differential;
11 – a lining of adjustment of a tightness of bearings of differential;
12 – an external ring of the bearing of a secondary shaft;
13 – a lining of adjustment of the bearing of a secondary shaft;
14 – a lining of adjustment of the bearing of a primary shaft;
15 – connection.

Removal

PERFORMANCE ORDER
1. Remove the mechanism of a drive of a speedometer.
2. Пассатижами with long sponges remove a hairpin.
3. After removal of the lever from a reverse gear rod пассатижами with long sponges remove the lever of switching of a reverse gear.
4. Loosen the a bolt also remove the lever and a switching rod.
5. Loosen the two bolts also remove a partition and a lining.

The prevention

If necessary, a screw-driver remove an external ring of the bearing of a secondary shaft.


6. Insert a screw-driver into an external ring of the bearing of a secondary shaft картера couplings.
7. Remove an external ring of the bearing.
8. At lifting of a bell and an external ring of the bearing remove an external ring of the bearing.
9. A screw-driver and a hammer remove a sealing ring of a rod of a gear change.

The prevention

At removal of a sealing ring do not damage картер coupling.


10. A screw-driver remove a sealing ring of a primary shaft.

11. A screw-driver remove a sealing ring of differential.
12. Establish in an external ring of the bearing of differential stripper OK130 170 012.
13. Remove an external ring of the bearing of differential.
14. After installation of stripper OK130 170 012 in an external ring of the bearing of differential remove an external ring of the bearing and adjusting linings from a nest картера.
15. A screw-driver remove a sealing ring of differential.

Installation

PERFORMANCE ORDER

The prevention

Before installation картера couplings adjust a tightness of bearings selection and installation of adjusting linings:

      – A tightness of a primary shaft;
      – A tightness of a secondary shaft;
      – A differential tightness.

After measurement of preliminary loading use the picked up lining as adjusting. Grease adjusting linings and external rings of bearings with oil for a transmission.


1. After installation of an adjusting lining in a nest картера transmissions establish an external ring of the bearing of a secondary shaft.

The prevention

Oil for a transmission an external surface of an oil sealing ring.


2. Using the mandrel OK201 170 AA1 establish in a nest картера transmissions an oil sealing ring of differential.
3. Using the mandrel OK201 170 AA1 establish in a nest картера couplings an oil sealing ring of differential.

The prevention

Establish an adjusting lining which has been selected at adjustment of a tightness of bearings of differential.

Grease adjusting linings and external rings of bearings with oil for a transmission.


4. After installation of an adjusting lining in a nest картера transmissions establish an external ring of the bearing of differential.
5. Using the mandrel OK201 170 AA1 establish in a nest картера couplings an external ring of the bearing.

The prevention

Oil for a transmission an external surface of an oil sealing ring of draught of a gear change.


6. Establish an oil sealing ring.

The prevention

Oil for a transmission an external ring of the bearing of a secondary shaft.


7. Establish a bell and an external ring of the bearing of a secondary shaft in a nest картера couplings.
8. After installation of a new lining establish a plate and fix bolts.

The inhaling moment: 6,8–9,8 Nm


The prevention

Establish a protective cover so that the aperture for air removal settled down from below.


9. Establish a cover on a gear change rod.

10. Establish the lever and a switching rod in картер couplings.

11. After installation of the lever and a switching rod tighten a bolt.

The inhaling moment: 11,7–13,7 Nm

12. Establish a shaft of a drive of a speedometer and a gear wheel on the plug.
13. Establish a new sealing ring of round section on the speedometer plug.

14. Establish the mechanism of a drive of a speedometer on картер couplings and fix a bolt.

The inhaling moment: 6,8–9,8 Nm