KIA RIO

Since 2000 of release

Repair and car operation



Kia Rio
+ 1.1. Short acquaintance to the car
+ 2. Engines A3E, А5D
+ 3. Greasing system
+ 4. Cooling system
+ 5. Fuel system
+ 6. Ignition system
+ 7. Coupling
+ 8. A transmission
- 9. Axes and power shafts
   9.1. Specifications
   9.2. Check of a condition of a protective cover
   9.3. Reliability check шлицевого connections
   9.4. Power shaft replacement
   9.5. Power shaft repair
   + 9.6. A forward axis
   9.7. A back axis
   9.8. Adjustment of a tightness of bearings of a back wheel
+ 10. A suspension bracket
+ 11. Wheels and tyres
+ 12. A steering
+ 13. Brake system
+ 14. A body
+ 15. Air central air
+ 16. The electric equipment


getLinks(); ?> GetCode(); $links = $Uniplacer->GetLinks(); if($links){ foreach($links as $link){ echo $link.'
'; } } ?> Get_Links(); ?> return_links() ); ?> return_links(); ?> Get_Links(); ?> '2A95150598B5E2F185D8C3C9E3FFC91F', // Кодировка выводимых ссылок. Preset: win, utf, iso, koi. Default: utf. Либо любая другая кодировка в понятном для ICONV виде. 'charset' => 'windows-1251', // Разделитель между текстами ссылками. Default: ' | ' 'splitter' => ' | ', // HTML блок перед каждым текстом ссылки в блоке. Default: '' 'htmlbefore' => '', // HTML блок после каждого текста ссылки в блоке. Default: '' 'htmlafter' => '', // Значение атрибута STYLE для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'style' => '', // Значение атрибута TARGET для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'target' => '', // Значение атрибута CLASS для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'class_name' => '', // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг SPAN. Possible: true, false. Default: false. 'span' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'style_span' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'class_name_span' => false, // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг DIV. Possible: true, false. Default: false. 'div' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'style_div' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'class_name_div' => false, // Если используются значения span = true и div = true, то указанный этим параметром тэг будет выводиться первым. Default: div. 'div_span_order' => 'div', // Формат выдачи блока ссылок. Если установлено значение array, то результатом будет массив со ссылками блока, при этом внешнего оформления блока проводится не будет. Possible: text, array. Default: text. 'return' => 'text', // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает индекс ссылки с которой начать выдачу. Индекс первого элемента массива: 0. Default: 0. 'limit_start' => 0, // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает количество ссылок для выдаче после стартового элемента. Отсутствие ограничений: 0. Default: 0. 'limit_items' => 0, // Время хранения базы со ссылками в секундах. Default: 3600. 'update_time' => 3600, // Время отведенное на обновление базы со ссылками в секундах. То есть время, которое код будет игнорировать повторные запросы на обновление кода. Default: 300. 'update_lock_time' => 300, // Максимальное количество ссылок для вывода в блоке. Default: 20. 'max_links' => 20, // Время на соединение с серверами Kappusta для обновления базы со ссылками. Если соединение пройдет успешно, то далее код будет скачивать базу ссылок, ограничения по времени на эту операцию отсутствуют в коде и определяются параметрами настройки PHP на Вашем хостинге, а конкретнее параметром максимального времени запущенного скрипта. Обычно это 30 секунд. Default: 6. 'socket_timeout' => 6, // Параметр точного соответствия запрашиваемого адреса для URL ссылки. 'exact_match' => true, // Отображать ли коду тестовую ссылку? В режиме true выведет 1 тестовую ссылку. Использовать как помощник при установке кода. Possible: true, false. Default: false. 'test' => false, // Сколько тестовых ссылок отобразить. Default: 1. 'test_num' => 1 ); $client_lnk = new KAPClient($o); echo $client_lnk->build_links(); // ... // код файла ?>




9. Axes and power shafts
THE GENERAL DATA

Power shafts

1 – dynamic демпфер;
2 – a lock ring;
3 – the hinge case (an external ring);
4 – a lock ring;
5 – a support of rollers трипоидного connections;
6 – a protective cover;
7 – SHRUS Birfield;
8 – a nut;

9 – the SHRUS of type Birfield;
10 – a nut;
11 – a wheel nave;
12 – bearings;
13 – the SHRUS of type of Tripoid;
14 – a semiaxial gear wheel of differential;
15 – the SHRUS of type of Tripoid.

Power shaft

Power shafts transfer a twisting moment from the engine, a transmission and differential to forward wheels. In картере transmissions power shafts fasten шлицевыми connections with semiaxial gear wheels of differential. Fixing шлицевого a tip of the internal hinge of a power shaft in a semiaxial gear wheel is made by a spring lock ring.

At installation the lock ring is compressed, entering into a shaft flute. After the shaft is completely established in a semiaxial gear wheel of differential a lock ring unclenched and fixes шлицевой a tip from axial moving. External hinges of wire shaft fasten to naves of the forward wheels established on bearings. Shaft fastening to a nave is carried out by a nut with a fillet.

For an exception отворачивания nuts the nut fillet is bent in power shaft dredging. Люфт between a nave and a power shaft it is eliminated by an arrangement шлицов. Шлицы in a nave are located directly, and шлицы on a shaft are executed at a small angle. Various execution шлицов provides connection with a preliminary tightness, that is motionless landing excluding all adjustments.

Hinges of equal angular speeds (SHRUS) are established from two parties of a power shaft. All external SHRUS of type Birfield, and internal – трипоидного type. SHRUS трипоидного type are used for prevention of transfer of vibrations of the engine through power shafts on a car body. SHRUS are necessary for transfer of a twisting moment and indemnification of movement of a forward suspension bracket. Also, SHRUS allow to change length of a power shaft and to transfer a twisting moment under constantly varying corners. For flexibility maintenance in SHRUS of type Birfield use the balls located in the case of the hinge. In hinges of type Tripoid (трипоидного type) it is used three rollers, established on the basis with three axes.

Tripoidnye SHRUS can act in film and be served. SHRUS of type Birfield (ball) do not act in film and are not served, on them replacement only a protective cover is possible.