KIA RIO

Since 2000 of release

Repair and car operation



Kia Rio
+ 1.1. Short acquaintance to the car
+ 2. Engines A3E, А5D
+ 3. Greasing system
+ 4. Cooling system
+ 5. Fuel system
+ 6. Ignition system
+ 7. Coupling
+ 8. A transmission
- 9. Axes and power shafts
   9.1. Specifications
   9.2. Check of a condition of a protective cover
   9.3. Reliability check шлицевого connections
   9.4. Power shaft replacement
   9.5. Power shaft repair
   + 9.6. A forward axis
   9.7. A back axis
   9.8. Adjustment of a tightness of bearings of a back wheel
+ 10. A suspension bracket
+ 11. Wheels and tyres
+ 12. A steering
+ 13. Brake system
+ 14. A body
+ 15. Air central air
+ 16. The electric equipment


getLinks(); ?> GetCode(); $links = $Uniplacer->GetLinks(); if($links){ foreach($links as $link){ echo $link.'
'; } } ?> Get_Links(); ?> return_links() ); ?> return_links(); ?> Get_Links(); ?> '2A95150598B5E2F185D8C3C9E3FFC91F', // Кодировка выводимых ссылок. Preset: win, utf, iso, koi. Default: utf. Либо любая другая кодировка в понятном для ICONV виде. 'charset' => 'windows-1251', // Разделитель между текстами ссылками. Default: ' | ' 'splitter' => ' | ', // HTML блок перед каждым текстом ссылки в блоке. Default: '' 'htmlbefore' => '', // HTML блок после каждого текста ссылки в блоке. Default: '' 'htmlafter' => '', // Значение атрибута STYLE для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'style' => '', // Значение атрибута TARGET для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'target' => '', // Значение атрибута CLASS для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'class_name' => '', // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг SPAN. Possible: true, false. Default: false. 'span' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'style_span' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'class_name_span' => false, // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг DIV. Possible: true, false. Default: false. 'div' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'style_div' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'class_name_div' => false, // Если используются значения span = true и div = true, то указанный этим параметром тэг будет выводиться первым. Default: div. 'div_span_order' => 'div', // Формат выдачи блока ссылок. Если установлено значение array, то результатом будет массив со ссылками блока, при этом внешнего оформления блока проводится не будет. Possible: text, array. Default: text. 'return' => 'text', // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает индекс ссылки с которой начать выдачу. Индекс первого элемента массива: 0. Default: 0. 'limit_start' => 0, // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает количество ссылок для выдаче после стартового элемента. Отсутствие ограничений: 0. Default: 0. 'limit_items' => 0, // Время хранения базы со ссылками в секундах. Default: 3600. 'update_time' => 3600, // Время отведенное на обновление базы со ссылками в секундах. То есть время, которое код будет игнорировать повторные запросы на обновление кода. Default: 300. 'update_lock_time' => 300, // Максимальное количество ссылок для вывода в блоке. Default: 20. 'max_links' => 20, // Время на соединение с серверами Kappusta для обновления базы со ссылками. Если соединение пройдет успешно, то далее код будет скачивать базу ссылок, ограничения по времени на эту операцию отсутствуют в коде и определяются параметрами настройки PHP на Вашем хостинге, а конкретнее параметром максимального времени запущенного скрипта. Обычно это 30 секунд. Default: 6. 'socket_timeout' => 6, // Параметр точного соответствия запрашиваемого адреса для URL ссылки. 'exact_match' => true, // Отображать ли коду тестовую ссылку? В режиме true выведет 1 тестовую ссылку. Использовать как помощник при установке кода. Possible: true, false. Default: false. 'test' => false, // Сколько тестовых ссылок отобразить. Default: 1. 'test_num' => 1 ); $client_lnk = new KAPClient($o); echo $client_lnk->build_links(); // ... // код файла ?>




9.5. Power shaft repair
THE GENERAL DATA

Power shaft

1 – the big collar;
2 – a small collar;
3 – dynamic демпфер;
4 – a protective cover;
5 – a support of rollers трипоидного connections;
6 – a lock ring;
7 – the hinge case;
8 – a lock ring;
9 – a lock ring;
10 – a power shaft;
11 – a protective cover;
12 – an external SHRUS.

Removal


The prevention

For an exception of damage do not clamp strongly a power shaft in a vice.

At dismantling and assemblage exclude hit of a dust and alien particles in the SHRUS.

Do not remove the SHRUS from outside a wheel. Do not delete greasing from the SHRUS needlessly.

Do not remove a lock ring of fastening of a power shaft to a semiaxial gear wheel of differential.

If the lock ring acted in film, at installation it is necessary to use a new lock ring.


PERFORMANCE ORDER
1. Fix a power shaft in a vice with soft sponges. Exclude contact of sponges of a vice to a protective cover and a collar of fastening of a protective cover.
2. Remove the big collar of fastening of a protective cover. For collar removal it is possible to cut it кусачками. Shift a protective cover on a power shaft.
3. Remove the wire ring keeping the bearing on приводном to a shaft.
4. Note mutual position of a support of rollers трипоидного connections and hinge cases.

The prevention

For a mark of mutual position of a support of rollers трипоидного connections and hinge cases use a marker or a paint, but do not apply a core or the puncher.


5. Remove the hinge case.
6. Note mutual position of a support of rollers трипоидного connection and a power shaft end face.
7. Remove a lock ring of fastening of a support of rollers трипоидного connections.
8. A hammer through a brass core bring down a support of rollers трипоидного connections from a power shaft.

The prevention

At removal of a support of rollers трипоидного connection with a power shaft do not establish a brass core on rollers.

If the protective cover is repeatedly used before removal of a cover for its protection, wrap up шлицы a power shaft a sticky tape.


9. If necessary, remove a small collar and remove a protective cover from a power shaft.

Check

Check up a condition of following details:

1 – a power shaft on absence of deformation and damages;

2 – a condition and deterioration шлицов;

3 – люфт in the hinge;

4 – the torn or damaged protective covers.

Assemblage

PERFORMANCE ORDER
1. Combine the labels put before removal, and establish a support of rollers трипоидного connections on a power shaft.
2. A hammer through a brass core запрессуйте a support of rollers трипоидного connections on a power shaft.
3. Establish a lock ring of fastening of a support of rollers трипоидного connections on приводном to a shaft.
4. Fill an internal cavity of the case of the hinge 100 г greasings.
5. Establish the hinge case on трипоидное connection and establish the wire ring keeping the bearing on приводном to a shaft.
6. Establish a protective cover of the SHRUS. Be convinced that the protective cover is established in flutes of a power shaft and the hinge case.
7. An edge of the flat screw-driver inserted under a protective cover, level pressure of air under a protective cover with atmospheric pressure.
8. Establish new collars of fastening of a protective cover, wrap up clips round covers clockwise, пассатижами tighten them and bend the free ends of collars.

The prevention

Always use new collars.

Tapes of collars establish so that their ends specified a direct direction of rotation of a shaft.


9. Special пассатижами tighten tapes of collars.

10. For safety, bend the ends of tapes of collars.
11. After power shaft assemblage check up that the hinge smoothly moves in the directions shown by arrows in drawing. Check up protective covers on absence of leaks of greasing or damages.