KIA RIO

Since 2000 of release

Repair and car operation



Kia Rio
+ 1.1. Short acquaintance to the car
+ 2. Engines A3E, А5D
+ 3. Greasing system
+ 4. Cooling system
+ 5. Fuel system
+ 6. Ignition system
+ 7. Coupling
+ 8. A transmission
- 9. Axes and power shafts
   9.1. Specifications
   9.2. Check of a condition of a protective cover
   9.3. Reliability check шлицевого connections
   9.4. Power shaft replacement
   9.5. Power shaft repair
   - 9.6. A forward axis
      9.6.1. Check люфта bearings of forward wheels
      9.6.2. A rotary fist and a nave of a forward wheel
      9.6.3. The bearing of a nave of a forward wheel
      9.6.4. Adjustment of a tightness of bearings of a nave of a forward wheel
   9.7. A back axis
   9.8. Adjustment of a tightness of bearings of a back wheel
+ 10. A suspension bracket
+ 11. Wheels and tyres
+ 12. A steering
+ 13. Brake system
+ 14. A body
+ 15. Air central air
+ 16. The electric equipment


getLinks(); ?> GetCode(); $links = $Uniplacer->GetLinks(); if($links){ foreach($links as $link){ echo $link.'
'; } } ?> Get_Links(); ?> return_links() ); ?> return_links(); ?> Get_Links(); ?> '2A95150598B5E2F185D8C3C9E3FFC91F', // Кодировка выводимых ссылок. Preset: win, utf, iso, koi. Default: utf. Либо любая другая кодировка в понятном для ICONV виде. 'charset' => 'windows-1251', // Разделитель между текстами ссылками. Default: ' | ' 'splitter' => ' | ', // HTML блок перед каждым текстом ссылки в блоке. Default: '' 'htmlbefore' => '', // HTML блок после каждого текста ссылки в блоке. Default: '' 'htmlafter' => '', // Значение атрибута STYLE для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'style' => '', // Значение атрибута TARGET для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'target' => '', // Значение атрибута CLASS для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'class_name' => '', // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг SPAN. Possible: true, false. Default: false. 'span' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'style_span' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'class_name_span' => false, // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг DIV. Possible: true, false. Default: false. 'div' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'style_div' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'class_name_div' => false, // Если используются значения span = true и div = true, то указанный этим параметром тэг будет выводиться первым. Default: div. 'div_span_order' => 'div', // Формат выдачи блока ссылок. Если установлено значение array, то результатом будет массив со ссылками блока, при этом внешнего оформления блока проводится не будет. Possible: text, array. Default: text. 'return' => 'text', // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает индекс ссылки с которой начать выдачу. Индекс первого элемента массива: 0. Default: 0. 'limit_start' => 0, // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает количество ссылок для выдаче после стартового элемента. Отсутствие ограничений: 0. Default: 0. 'limit_items' => 0, // Время хранения базы со ссылками в секундах. Default: 3600. 'update_time' => 3600, // Время отведенное на обновление базы со ссылками в секундах. То есть время, которое код будет игнорировать повторные запросы на обновление кода. Default: 300. 'update_lock_time' => 300, // Максимальное количество ссылок для вывода в блоке. Default: 20. 'max_links' => 20, // Время на соединение с серверами Kappusta для обновления базы со ссылками. Если соединение пройдет успешно, то далее код будет скачивать базу ссылок, ограничения по времени на эту операцию отсутствуют в коде и определяются параметрами настройки PHP на Вашем хостинге, а конкретнее параметром максимального времени запущенного скрипта. Обычно это 30 секунд. Default: 6. 'socket_timeout' => 6, // Параметр точного соответствия запрашиваемого адреса для URL ссылки. 'exact_match' => true, // Отображать ли коду тестовую ссылку? В режиме true выведет 1 тестовую ссылку. Использовать как помощник при установке кода. Possible: true, false. Default: false. 'test' => false, // Сколько тестовых ссылок отобразить. Default: 1. 'test_num' => 1 ); $client_lnk = new KAPClient($o); echo $client_lnk->build_links(); // ... // код файла ?>




9.6.2. A rotary fist and a nave of a forward wheel

Removal

PERFORMANCE ORDER
1. Lift the car and fix on support.
2. Remove a wheel.
3. Unbend a fillet and turn away a nut of fastening of a power shaft to a nave.

The prevention

Be careful not to damage a groove and a carving on the power shaft end.

At easing of a nut of fastening of a power shaft to a nave press a brake pedal to prevent проворачивание a wheel and a power shaft.


4. Take шплинт and turn away a nut of fastening of a pin of the spherical hinge of a tip of steering bent for to a rotary fist. Stripper OK670 321 019 squeeze out a pin of the spherical hinge from a rotary fist.

The prevention

For simplification of expression of a pin of the spherical hinge from a rotary fist knock with a hammer on a hinge stripper.


5. Turn out bolts, remove a support of a forward brake and, without disconnecting from it a brake hose, a soft wire fix it on an amortisation rack.
6. Remove gauge ABS and the gauge of frequency of rotation of a wheel (the right party).
7. Remove a brake disk.
8. Turn out a coupling bolt, mount wring out the bottom lever downwards and separate a pin of the hinge from a rotary fist.
9. Turn away a nut and take bolts of fastening of a rotary fist to the bottom part of an amortisation rack.

10. Separate a rotary fist with a nave from a power shaft.

Installation

PERFORMANCE ORDER
1. Establish a rotary fist with a nave on a power shaft.
2. Establish a rotary fist on the bottom part of an amortisation rack and fix bolts and nuts.

The inhaling moment: 103–122 Nm

3. Establish a pin of the spherical hinge of the bottom lever in a rotary fist and fix a coupling bolt and a nut.

The inhaling moment: 54–68 Nm

4. Establish a brake disk on a nave of a wheel and fix bolts.

The inhaling moment: 9,8–14,7 Nm

5. Establish a support of a forward brake on a rotary fist and fix two bolts.

The inhaling moment: 78–101 Nm

6. Fix a brake hose on an arm of an amortisation rack.

7. Screw a new nut with a fillet and hammer in a nut fillet into a power shaft groove.

The inhaling moment: 157–235 Nm


The prevention

Do not hammer in a nut fillet into a power shaft groove the sharp tool.
Be convinced that the nave of a forward wheel easily turns by hand.


8. Establish a pin of the spherical hinge of a tip of steering draught in a rotary fist.

The prevention

Use new шплинт.


9. Screw a nut and шплинтом, fix it from отворачивания. If grooves in a nut were not combined with an aperture in a pin, tighten a nut before their combination.

The inhaling moment: 47–52 Nm

10. Establish gauge ABS and the gauge of frequency of rotation of a wheel.

The inhaling moment: 8–12 Nm

11. Establish a wheel.