KIA RIO

Since 2000 of release

Repair and car operation



Kia Rio
+ 1.1. Short acquaintance to the car
+ 2. Engines A3E, А5D
+ 3. Greasing system
+ 4. Cooling system
+ 5. Fuel system
+ 6. Ignition system
+ 7. Coupling
+ 8. A transmission
- 9. Axes and power shafts
   9.1. Specifications
   9.2. Check of a condition of a protective cover
   9.3. Reliability check шлицевого connections
   9.4. Power shaft replacement
   9.5. Power shaft repair
   - 9.6. A forward axis
      9.6.1. Check люфта bearings of forward wheels
      9.6.2. A rotary fist and a nave of a forward wheel
      9.6.3. The bearing of a nave of a forward wheel
      9.6.4. Adjustment of a tightness of bearings of a nave of a forward wheel
   9.7. A back axis
   9.8. Adjustment of a tightness of bearings of a back wheel
+ 10. A suspension bracket
+ 11. Wheels and tyres
+ 12. A steering
+ 13. Brake system
+ 14. A body
+ 15. Air central air
+ 16. The electric equipment


getLinks(); ?> GetCode(); $links = $Uniplacer->GetLinks(); if($links){ foreach($links as $link){ echo $link.'
'; } } ?> Get_Links(); ?> return_links() ); ?> return_links(); ?> Get_Links(); ?> '2A95150598B5E2F185D8C3C9E3FFC91F', // Кодировка выводимых ссылок. Preset: win, utf, iso, koi. Default: utf. Либо любая другая кодировка в понятном для ICONV виде. 'charset' => 'windows-1251', // Разделитель между текстами ссылками. Default: ' | ' 'splitter' => ' | ', // HTML блок перед каждым текстом ссылки в блоке. Default: '' 'htmlbefore' => '', // HTML блок после каждого текста ссылки в блоке. Default: '' 'htmlafter' => '', // Значение атрибута STYLE для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'style' => '', // Значение атрибута TARGET для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'target' => '', // Значение атрибута CLASS для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'class_name' => '', // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг SPAN. Possible: true, false. Default: false. 'span' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'style_span' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'class_name_span' => false, // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг DIV. Possible: true, false. Default: false. 'div' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'style_div' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'class_name_div' => false, // Если используются значения span = true и div = true, то указанный этим параметром тэг будет выводиться первым. Default: div. 'div_span_order' => 'div', // Формат выдачи блока ссылок. Если установлено значение array, то результатом будет массив со ссылками блока, при этом внешнего оформления блока проводится не будет. Possible: text, array. Default: text. 'return' => 'text', // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает индекс ссылки с которой начать выдачу. Индекс первого элемента массива: 0. Default: 0. 'limit_start' => 0, // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает количество ссылок для выдаче после стартового элемента. Отсутствие ограничений: 0. Default: 0. 'limit_items' => 0, // Время хранения базы со ссылками в секундах. Default: 3600. 'update_time' => 3600, // Время отведенное на обновление базы со ссылками в секундах. То есть время, которое код будет игнорировать повторные запросы на обновление кода. Default: 300. 'update_lock_time' => 300, // Максимальное количество ссылок для вывода в блоке. Default: 20. 'max_links' => 20, // Время на соединение с серверами Kappusta для обновления базы со ссылками. Если соединение пройдет успешно, то далее код будет скачивать базу ссылок, ограничения по времени на эту операцию отсутствуют в коде и определяются параметрами настройки PHP на Вашем хостинге, а конкретнее параметром максимального времени запущенного скрипта. Обычно это 30 секунд. Default: 6. 'socket_timeout' => 6, // Параметр точного соответствия запрашиваемого адреса для URL ссылки. 'exact_match' => true, // Отображать ли коду тестовую ссылку? В режиме true выведет 1 тестовую ссылку. Использовать как помощник при установке кода. Possible: true, false. Default: false. 'test' => false, // Сколько тестовых ссылок отобразить. Default: 1. 'test_num' => 1 ); $client_lnk = new KAPClient($o); echo $client_lnk->build_links(); // ... // код файла ?>




9.6.3. The bearing of a nave of a forward wheel
THE GENERAL DATA

Rotary fist and bearings of a nave of a forward wheel

1 – an internal oil sealing ring;
2 – the internal bearing;
3 – an external ring of the internal bearing;
4 – a rotary fist;
5 – brake шит;
6 – a nave;
7 – an external oil sealing ring;
8 – the external bearing;
9 – an external ring of the external bearing;
10 – распорная the plug.

Removal


The prevention

Needlessly do not remove a brake board.

Do not mix internal and external bearings of a nave.


PERFORMANCE ORDER
1. Remove a rotary fist.
2. Special adaptation OK130 331 АА0А remove a nave.
3. Special adaptations OK130 175 А18 and ОК130 175 А17 remove the external bearing, an external oil sealing ring and распорную the plug from a nave.
4. Replace an oil sealing ring irrespective of its condition.
5. Disassemble a rotary fist.

The prevention

External rings of bearings remove gradually and carefully.


6. A screw-driver remove an internal oil sealing ring.
7. Remove the internal bearing.
8. Special adaptations OK130 170 015 and a hammer remove an external ring of the internal bearing.

The prevention

Exclude falling of an external ring of the internal bearing at its removal.

Needlessly do not remove a brake board. Repeatedly do not establish earlier removed brake board.


9. Note mutual position of a brake board and a rotary fist.
10. A chisel remove a brake board from a rotary fist.

Check

Before survey wash up all details. Replace all damaged details. Insignificant traces of a rust remove a fine-grained emery paper.

PERFORMANCE ORDER
1. Check up the bearing on absence of deterioration, damages and jamming.

The prevention

Replace the bearing in gathering (internal and external rings).


2. Check up a rotary fist on absence of cracks or damages, and also rusts and developments in installation sites of bearings.
3. Check up a brake board on absence of damages.
4. Check up a nave on absence of cracks or damages, and also rusts and developments in installation sites of bearings.

Assemblage


The prevention

If replacement of bearings or a rotary fist was spent, before assemblage it is necessary to adjust a preliminary tightness of bearings.


PERFORMANCE ORDER
1. If the brake board acted in film, using the special adaptation, establish a new brake board.
2. Establish external rings of bearings in a rotary fist.
3. Put литиевую greasing on the areas shown in drawing.
4. Establish against the stop the internal bearing in an aperture of a rotary fist.
5. Grease a working edge of a new internal oil sealing ring.
6. Establish an internal oil sealing ring in an aperture.
7. Establish earlier removed распорную the plug or the plug chosen in the course of preliminary adjustment of a tightness of bearings in an aperture of a rotary fist.
8. Establish the external bearing in an aperture of a rotary fist.
9. Grease a working edge of a new external oil sealing ring.
10. Establish a new external oil sealing ring in an aperture.
11. Establish a rotary fist.
12. Special adaptation OK130 331 АА0А establish a nave in a rotary fist.