KIA RIO

Since 2000 of release

Repair and car operation



Kia Rio
+ 1.1. Short acquaintance to the car
+ 2. Engines A3E, А5D
+ 3. Greasing system
+ 4. Cooling system
+ 5. Fuel system
+ 6. Ignition system
+ 7. Coupling
+ 8. A transmission
- 9. Axes and power shafts
   9.1. Specifications
   9.2. Check of a condition of a protective cover
   9.3. Reliability check шлицевого connections
   9.4. Power shaft replacement
   9.5. Power shaft repair
   + 9.6. A forward axis
   9.7. A back axis
   9.8. Adjustment of a tightness of bearings of a back wheel
+ 10. A suspension bracket
+ 11. Wheels and tyres
+ 12. A steering
+ 13. Brake system
+ 14. A body
+ 15. Air central air
+ 16. The electric equipment


getLinks(); ?> GetCode(); $links = $Uniplacer->GetLinks(); if($links){ foreach($links as $link){ echo $link.'
'; } } ?> Get_Links(); ?> return_links() ); ?> return_links(); ?> Get_Links(); ?> '2A95150598B5E2F185D8C3C9E3FFC91F', // Кодировка выводимых ссылок. Preset: win, utf, iso, koi. Default: utf. Либо любая другая кодировка в понятном для ICONV виде. 'charset' => 'windows-1251', // Разделитель между текстами ссылками. Default: ' | ' 'splitter' => ' | ', // HTML блок перед каждым текстом ссылки в блоке. Default: '' 'htmlbefore' => '', // HTML блок после каждого текста ссылки в блоке. Default: '' 'htmlafter' => '', // Значение атрибута STYLE для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'style' => '', // Значение атрибута TARGET для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'target' => '', // Значение атрибута CLASS для каждого тэга A в блоке ссылок. Default: '' 'class_name' => '', // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг SPAN. Possible: true, false. Default: false. 'span' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'style_span' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга SPAN в который помещен блок ссылок. 'class_name_span' => false, // Поместить ли весь блок со ссылками в тэг DIV. Possible: true, false. Default: false. 'div' => false, // Значение атрибута STYLE для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'style_div' => false, // Значение атрибута CLASS для тэга DIV в который помещен блок ссылок. 'class_name_div' => false, // Если используются значения span = true и div = true, то указанный этим параметром тэг будет выводиться первым. Default: div. 'div_span_order' => 'div', // Формат выдачи блока ссылок. Если установлено значение array, то результатом будет массив со ссылками блока, при этом внешнего оформления блока проводится не будет. Possible: text, array. Default: text. 'return' => 'text', // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает индекс ссылки с которой начать выдачу. Индекс первого элемента массива: 0. Default: 0. 'limit_start' => 0, // Параметр для использования нескольких блоков ссылок на одной страничке, задает количество ссылок для выдаче после стартового элемента. Отсутствие ограничений: 0. Default: 0. 'limit_items' => 0, // Время хранения базы со ссылками в секундах. Default: 3600. 'update_time' => 3600, // Время отведенное на обновление базы со ссылками в секундах. То есть время, которое код будет игнорировать повторные запросы на обновление кода. Default: 300. 'update_lock_time' => 300, // Максимальное количество ссылок для вывода в блоке. Default: 20. 'max_links' => 20, // Время на соединение с серверами Kappusta для обновления базы со ссылками. Если соединение пройдет успешно, то далее код будет скачивать базу ссылок, ограничения по времени на эту операцию отсутствуют в коде и определяются параметрами настройки PHP на Вашем хостинге, а конкретнее параметром максимального времени запущенного скрипта. Обычно это 30 секунд. Default: 6. 'socket_timeout' => 6, // Параметр точного соответствия запрашиваемого адреса для URL ссылки. 'exact_match' => true, // Отображать ли коду тестовую ссылку? В режиме true выведет 1 тестовую ссылку. Использовать как помощник при установке кода. Possible: true, false. Default: false. 'test' => false, // Сколько тестовых ссылок отобразить. Default: 1. 'test_num' => 1 ); $client_lnk = new KAPClient($o); echo $client_lnk->build_links(); // ... // код файла ?>




9.7. A back axis
THE GENERAL DATA

Back axis

1 – a cap;
2 – a nut;
3 – a washer;
4 – the external bearing;
5 – a brake drum;
6 – an external ring of the internal bearing;
7 – a sealing ring;
8 – an axis;
9 – a brake board;
10 – brake колодки;
11 – gauge ABS rotor;
12 – the internal bearing;
13 – an external ring of the external bearing.

Back wheels and brake drums are established on conic roller bearings. Internal rings of bearings are established on an axis which is fixed on a beam of a back suspension bracket.

External rings of bearings are established in the plug which is an integral part of a brake drum.

Brake drum / the plug with bearings fasten to an axis nuts.

Nuts and washers are used to keep bearings and the plug on an axis, and also for adjustment of a preliminary tightness of bearings.

Removal
PERFORMANCE ORDER
1. Lift a back part of the car and fix on support.
2. Remove a wheel.
3. Remove a dustproof cap.
4. A small chisel unbend a fillet and turn away a nut.

The prevention

Be careful not to damage a groove and a carving on the axis end.


5. Remove from an axis a brake drum, a washer and bearings as knot in gathering. If it is difficult to remove a brake drum, take away brake колодки.
6. Remove back brake колодки in gathering.
7. Special adaptation OK670 990 АА0 remove gauge ABS rotor.

8. Remove an oil sealing ring of the bearing and throw out it.

9. Remove the internal bearing from the bearing plug.

The prevention

If bearings are repeatedly established, note their position for installation in initial positions.


10. Special adaptation OK68A 176 002 remove external rings of internal and external bearings.
11. Remove gauge ABS.
12. Turn out nuts of fastening of an axis to a back beam.
13. Remove a brake board, then fix its wire on a back suspension bracket and remove an axis.
14. Выпрессуйте ridge bolts from an axis support.

The prevention

Not выпрессовывайте ridge bolts from an axis support needlessly.

Do not establish repeatedly earlier выпрессованные ridge bolts.


Check

Check up following details and, if necessary, replace them.

PERFORMANCE ORDER
1. Check up the bearing on absence of deterioration, damages and jamming.

The prevention

Replace the bearing in gathering (internal and external rings).


2. Check up a condition of a dustproof cap.
3. In the presence of deterioration or a rust on a surface interfaced to a sealing ring, clear a surface.
4. Check up the plug on absence of cracks or damages, and also rusts and developments in installation sites of bearings.
5. Check up a brake drum on absence of cracks or damages.

The prevention

Rust traces remove a fine-grained emery paper.


Installation

PERFORMANCE ORDER
1. Запрессуйте ridge bolts in an axis support.
2. Establish gauge ABS.
3. Establish a brake board.
4. Nuts fix an axis support on a beam of a back suspension bracket.

The inhaling moment: 43–61 Н

5. Tighten gauge ABS.

The inhaling moment: 17,6–26,5 Nm

6. Establish brake колодки in gathering.
7. A hammer establish an external ring of the bearing.

The prevention

Establish the bearing against the stop in a nest fillet.


8. Establish the internal bearing in the bearing plug.
9. With litievoj greasing grease a working edge of a sealing ring.
10. Establish a sealing ring.
11. Steel оправкой establish gauge ABS rotor.

The prevention

At installation use the new sealing ring which working edge is preliminary greased литиевой by greasing.

At installation of a sealing ring do not knock directly on it a hammer.


12. Fill литиевой with greasing the area shown in drawing.
13. Establish bearings of a brake drum and the plug in gathering on an axis.
14. Keep a brake drum on an axis so that not to damage a sealing ring.
15. Establish the external bearing.
16. Establish a washer.
17. Screw a new nut.
18. Adjust a preliminary tightness of the bearing.

Preliminary tightness of the bearing: 0,63–0,98 Nm

19. Hammer in a nut fillet into an axis groove.

The moment of an inhaling of a nut: 19,6 Nm

20. Establish a dustproof cap.